توصیه‌های ترافیکی و تمهیدات پلیس راهور آذربایجان غربی در روز طبیعت
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ضمن اعلام آماده‌باش کامل ماموران در روز ۱۳ فروردین، توصیه‌های ترافیکی و تمهیدات پلیس راهور این استان برای این روز را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حجت مشتاق روز یکشنبه در این خصوص گفت: در روز طبیعت کلیه کارکنان پلیس راهور جهت ارتقای امنیت ترافیکی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی هستند و توصیه ما به شهروندان و مسافران نوروزی اینکه با رعایت قوانین و مد نظر قرار دادن تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی، از وقوع حوادث رانندگی ناگوار پیشگیری کنند.

وی افزود: با توجه به پایان تعطیلات نوروزی بطور معمول در روز طبیعت عموم هموطنان و شهروندان در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌ها حضور یافته و به تفریح می‌پردازند البته امسال بدلیل تقارن با ایام ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی ما این است اغلب ترددها در بعداز ظهر متمرکز و بوستان‌ها، تفرجگاه‌های شهری و مناطق طبیعی حاشیه و اطراف شهرها، با حجم قابل توجهی از تردد مواجه شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه باربری و همچنین وانت بارها از حمل و جابجایی مسافر در محل حمل بار جدا اخودداری کرده و در صورت حمل مسافر ضمن اعمال قانون، اقدامات لازم جهت برگشت دادن خودرو به مبدا حرکت توسط پلیس راهور انجام خواهد شد.

وی به رانندگان توصیه کرد از توقف در خط های عبور همچنین توقف در حاشیه راه‌ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید یا کاهش توجه سایر رانندگان از رانندگی یا احتمال وقوع تصادف شود اجتناب کرده و از پارک خودرو و نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین خودداری کنند.

رییس پلیس راهور. آذربایجان غربی اضافه کرد: شهروندان عزیز مراقب کودکان و سالمندان باشند و از رها کردن آنها در کنار راه و بازی کردن بچه‌ها در خیابان و معابر اصلی محلی که خانواده‌ها نشسته‌اند، جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان و رانندگان ضمن مدیریت زمان رفت و برگشت، برنامه ریزی و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکرده و با ماموران پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ مشتاق با بیان اینکه در روز طبیعت پلیس با تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت غیرمجاز با قاطعیت برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان از گذاشتن سبزه عید بر روی سقف، کاپوت یا صندوق عقب خودرو پرهیز کنند زیرا افتادن آن در کف خیابان‌ها باعث لغزندگی و بروز حادثه می‌شود.

وی یادآور شد: رانندگان از عجله و شتاب پرهیز و با صبر و حوصله در رانندگی از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جلوگیری و با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با مد نظر قرار دادن شعار سال پلیس راهور (نشاط بهار، پرهیز از خطر، آرامش در سفر) سفر خوبی را در روز طبیعت و پایان تعطیلات نوروزی برای خود و خانواده شان ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha