۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85071583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸.۲ میلیمتر باران در "مهمانک" خراسان شمالی بارید

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85071583
۸.۲ میلیمتر باران در "مهمانک" خراسان شمالی بارید

بجنورد- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: روستای "مهمانک"مانه و سملقان با ۸.۲ میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش ۲۴ ساعت گذشته استان را داشت.

مهری هاشمی دوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی ۷.۶ میلیمتر باران در "قصر قجر"، ۷.۶ ملیمتر در "دهگاه" و ۳.۶ میلمتر در "بدرانلوی" بجنورد بارید.

وی افزود: کمترین میزان بارندگی نیز مربوط به ایستگاه های "خرق"، "سوخسو هاشمی" و "گریوان" با با یک دهم میلیمتر باران بوده است.

هاشمی دوین گفت: وزش باد و ابرناکی پدیده غالب جوی امروز در مناطق مختلف استان است.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: از امشب تا فردا برای بخش های مختلف این استان به صورت پراکنده بارش باران پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا در سال گذشته ۱۶۴ میلی متر باران در این استان بارید که نسبت به سال ۱۴۰۰ یک درصد و نسبت به دوره‌آماری بلند مدت ۱۷ درصد کاهش یافته است.

میزان بارش باران در دوره‌آماری بلند مدت در این استان ۱۹۸ میلی متر بوده است.

در سال آبی جاری از مهر ماه تاکنون نیز در این استان ۱۰۱.۱ میلیمتر باران باریده است که در مدت مشابه پارسال ۸۱.۴ میلیمتر و در دوره آماری بلند مدت ۱۲۱.۵ میلی متر بوده است.

۷۷ درصد پهنه این استان درگیر خشکسالی و به نوعی در برخی از شهرستان ها تا ۱۰۰ درصد نیز است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha