۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85071677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه‌های رئیس پلیس راهور استان بوشهر به رانندگان در روز طبیعت

بوشهر- ایرنا- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر به رانندگان در روز طبیعت توصیه کرد: با رعایت قوانین آخرین روز تعطیلات نوروزی را به سلامتی سپری کنند.

سرهنگ جابر پاپری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در هنگام حرکت، راننده و همه سرنشینان کمربند ایمنی را ببندند و رانندگان به تابلوها و علائم رانندگی توجه و توصیه‌ها و هشدارها را مراعات کنند.

وی افزود: از سبقت‌گرفتن در محل‌های ممنوع مانند پیچ‌ها، تقاطع‌ها، تونل‌ها و جاهایی که دید محدود است، اجتناب کرده و در جاده‌های دو طرفه با احتیاط، دقت و حوصله بیشتر رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تصریح کرد: پرهیز از حرکت در شانه راه و سبقت از سمت راست، رعایت سرعت‌مجاز، توجه به جلو و خودداری از رفتارهایی که باعث حواس‌پرتی می‌شود مانند استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن پرهیز کنند.

پاپری ادامه داد: رعایت فاصله طولی ایمن با وسیله نقلیه جلویی و استراحت کافی پیش از سفر از دیگر سفارش‌های پلیس راهور به رانندگان است.

وی از رانندگان خواست در راه‌های روستایی، جاده‌های فرعی و مسیرهای منتهی به مکان‌های تفریحی با توجه به اینکه عرض راه کم است با احتیاط و حوصله بیشتر رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تاکید کرد: اگر وسیله‌ نقلیه‌شان دچار نقص فنی شد یا به هر دلیلی توقف کردند از سطح راه خارج شوند، تابلوها و علائم ایمنی را در فاصله مناسب نصب و از توقف در حاشیه جاده برای استراحت پرهیز کنند.

پاپری ادامه داد: رانندگی با سرعت کمتر و دقت بیشتر در محدوده ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها و روستاها و مراقبت از موتورسوارها و عابران از جمله توصیه‌های پلیس به رانندگان برای داشتن سفری ایمن است.

وی عنوان کرد: رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها ممنوع است و خودروهای باری سبک از جمله وانت‌ها نباید سرنشین در قسمت بار سوار کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر با دعوت مردم به احترام‌ گذاشتن به طبیعت و پرهیز از ریختن زباله، تاکید کرد: مراقب کودکان و افراد کهن‌سال در طول سفر باشند و در خودرو و بیرون خودرو و حاشیه راه تنها رهایشان نکنند.

پاپری یادآور شد: امروز آخرین روز تعطیلات نوروزی است که از رانندگان درخواست می‌شود زمان برگشت از سفر را مدیریت و به ساعات پایانی موکول نکنند و با آرامش و احتیاط در ورودی شهرهای مقصد رانندگی و از شتاب و تغییر مسیر ناگهانی پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha