۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85071699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقامه نماز جماعت روز طبیعت در بوستان‌های جنوب تهران

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85071699
اقامه نماز جماعت روز طبیعت در بوستان‌های جنوب تهران

شهرری - ایرنا - شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: بوستان های جنوب تهران در روز طبیعت برای  برگزاری نماز جماعت آماده سازی  شدند و در بوستان های منتخب نماز اقامه شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: محدوده جنوبی پایتخت با دارا بودن بوستان های متعدد همواره میزبان گردشگران و خانواده ها از اقصی نقاط پایتخت بوده است و امسال نیز با توجه همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت، بوستان های این منطقه نیز فضای معنوی به خود گرفته و بوستان های منتخب جنوب تهران با رویکرد حفظ معنویت ماه مبارک رمضان نیز میزبان شهروندان عزیز خواهد بود.

وی افزود: انجام فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، نماز جماعت مغرب و عشا، افطاری ساده و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی دیگر در بوستان های منتخب منطقه دستور کار قرار گرفته که بوستان های بهمن، یادواره شهدا، مهاجران منا، پهلوانان و بعثت بطور ویژه میزبان گردشگران و شهروندان عزیز روزه دار خواهند بود.

روحانی به آمادگی نواحی ۶ گانه منطقه برای میزبانی از شهروندان در روز طبیعت اشاره کرد و افزود: در تمامی بوستان های سطح منطقه تمامی امور موردنیاز اعم از رفع نواقص چشمه های سرویس بهداشتی، پاکسازی و نظافت محوطه بوستان ها، شبکه روشنایی، سرویس وسایل بازی و ورزشی، سرویس آبنماها و آبخوری ها صورت پذیرفته و امیدواریم شهروندان با رعایت حفظ نکات زیست محیطی نیز ما را در بهبود خدمات یاری رسانی کنند.

منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوب شرقی شهر با یکهزار و ۶۵۱ هکتار وسعت در شمار مناطق کوچک پایتخت است.

این منطقه از شمال به خیابان شوش، حدفاصل انبار نفت و میدان شوش، از شرق به خیابان فدائیان اسلام حدفاصل میدان شوش و بزرگراه آزادگان، از جنوب به بزرگراه آزادگان (حدفاصل خیابان فدائیان اسلام تا پل دوم آزادگان) و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می‌شود.

منطقه ۱۶ تهران به ۶ ناحیه و ۹ محله تقسیم می‌شود.

‍ ‍ شمیم دلنواز نماز در بوستان های قبله تهران همزمان با روز طبیعت

همزمان با روز طبیعت در ۶ بوستان شهرداری منطقه ٢٠ تهران (شهرری) نماز جماعت ظهر و عصر بر پا شد و نماز غروب و اعشا هم اقامه می شود.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه٢٠ تهران، مهدی مالمیر معاون فرهنگی و اجتماعی این منطقه در این باره گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۶ بوستان منطقه برای اقامه فریضه نماز ظهر و عصر در روز طبیعت آماده شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور، آراستگی مکان‌های برگزاری نماز مورد توجه قرار گرفته است و در بازدیدهای میدانی از همه بوستان‌ها هماهنگی لازم به‌عمل آمده است.

مالمیر اعلام کرد: بوستان نغمه درناحیه یک، بوستان ایثار ناحیه دو، بوستان جانبازان ناحیه سه ، بوستان ماهورناحیه چهار، بوستان دانش ناحیه پنج، کانون امام خمینیی ناحیه شش در منطقه ٢٠ برای برپایی فریضه نماز در روز طبیعت میزبان شهروندان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: روز طبیعت ضمن تلاش برای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی ها ، یک روز خوب و با نشاط برای خانواده ها و شهروندان رقم بخورد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha