۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85072095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار نفر در مراکز جامع سلامت شبانه روزی دزفول ویزیت شدند

دزفول-ایرنا- رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول گفت: هفت هزار نفر در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در مراکز جامع سلامت شبانه روزی شهرستان دزفول ویزیت شدند.

محمدعلی شفیعی‌نیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه گذشته تا روز گذشته در دزفول افزود: خدمات فراوانی در قالب این طرح توسط مراکز بهداشتی به مردم ارائه شد.

وی ادامه داد: این ویزیت‌ها در مراکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی خیبر، سردشت و شهیون انجام شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول به ارائه آموزش مسایل بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش مسایل بهداشتی در مبادی ورودی شهر و پارک ساحلی علی کله توسط چهار کمپ آموزشی به صورت آموزش چهره به چهره و مکتوب ارایه و درمجموع ۵۹ هزار مورد آموزش در این مدت به شهروندان و گردشگران ارائه شد.

وی استفاده از روش جدید QR برای ارائه آموزش‌ها را یادآور شد و افزود: آموزش‌های فردی، آب، غذا، ترافیک، کنترل سرعت و پیشگیری از حوادث ترافیکی و بیماری‌های واگیردار ارایه شد.

شفیعی نیا اظهار کرد: ۱۶۵ مادر باردار پرخطر در این مدت در مناطق محروم شناسایی شدند و مادرانی که نیازمند آمبولانس یا دیگر اقدامات پزشکی بودند خدمات رسانی شدند که در این راستا ۹ مادر باردار با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین به کنترل ۱۵۶ طغیان بیماری واگیردار از جمله آنفولانزا، کرونا و اسهال در این مدت اشاره کرد و افزود: قرنطینه سازی و کنترل بیماری از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول اظهارکرد: ۲۵ مورد تزریق سرم ضد عقرب و مارگزیدگی نیز در این مدت در مناطق روستایی انجام شد.

پلمب و تعطیلی ۴۷ واحد صنفی دزفول به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی

شفیعی‌نیا از پلمب و تعطیلی ۴۷ واحد صنفی متخلف در دزفول به علت رعایت نکردن اصول و موازین بهداشتی خبر داد و گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور ۱۷ تیم بازرسی بهداشت محیط از ۲۴ اسفندماه تا روز گذشته اجرا شد و کارشناسان در این مدت از ساعت هشت تا ۲۰ وظیفه بازرسی، پیگیری و نظارت بهداشتی را برعهده داشتند.

وی افزود:در این مدت، ۲هزار و ۵۰۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یکهزار و ۱۸۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی، گردشگری و اسکان مسافران نوروزی دزفول انجام شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول به انجام ۱۹۰ مورد بازرسی مشترک با نهادهای فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، آبفا و دیگر سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی ناسالم و فاسد از اماکن فروش کشف و معدوم شد.

وی با اشاره به ۶۹۴ مورد سنجش و نمونه گیری مواد غذایی و ۲۸۶ مورد نمونه برداری و ارجاع جهت آزمایش مواد غذایی افزود: در این مدت ۱۴۰ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی اماکن، رستوران‌ها، هتل‌ها و بیرون برها انجام شد.

شفیعی نیا بیان کرد: بازرسی‌های انجام شده منجر به صدور ۲۸۲ مورد اخطاریه به علت نواقص بهداشتی و ۴۷ مورد پلمب یا تعطیلی واحدهای صنفی منجر شد.

به گزارش ایرنا بنا به اعلام فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان دزفول، بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان دزفول دیدن کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha