۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85072826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید نخست وزیر پاکستان بر توسعه همکاری تجاری با ایران

اسلام‌آباد- ایرنا- نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت توسعه ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران، خواستار تقویت همکاری‌های تجاری میان دو کشور همسایه شد. وی چهارشنبه نیز برای پیگیری توافق‌های دوجانبه پاکستان و ایران نشستی را برگزار می‌کند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شهباز شریف» در اسلام‌آباد با هیات بلندپایه از ایالت بلوچستان این کشور شامل وزیر تولیدات دفاعی، وزیر مشاور انرژی و نمایندگان مجلس ملی از دو حزب حزب عوامی بلوچستان و حزب ملی بلوچستان در اسلام‌آباد دیدار کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شریف در این دیدار بر اهمیت توسعه ایالت بلوچستان تاکید کرد و خواستار افزایش مراودات میان این استان مرزی با ایران شد.

نخست وزیر پاکستان افزود: توسعه ایالت بلوچستان در اولویت کاری دولت اسلام‌آباد قرار دارد و برای این هدف مصمم به تقویت همکاری‌های دوجانبه با ایران در حوزه تجارت و توسعه مرزها هستیم.

** نخست وزیر چهارشنبه نشستی برای پیگیری توافق‌های دوجانبه با ایران برگزار می کند

خانم «زبیده جلال» نماینده مجلس پاکستان از حزب عوامی بلوچستان که در دیدار امروز با نخست وزیر این کشور حضور داشت، به ایرنا گفت: قرار است جلسه دیگری برای پیگیری توافق‌های دوجانبه با ایران چهارشنبه هفته جاری به ریاست نخست وزیر در اسلام‌آباد برگزار شود.

وی افزود: بحث افتتاح رسمی بازارچه مرزی مند-پیشین، راه‌اندازی خط هوایی میان کویته-زاهدان، خرید گاز ال. پی. جی از ایران و پیشبرد خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز در جلسه آتی با نخست وزیر مطرح خواهد شد.



اول فروردین امسال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود با اشاره به وقفه پنج ساله، برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی اخیر میان دو کشور به میزبانی پاکستان را مهم خواند و افزود: نشست کمیته پیگیری مصوبات بزودی در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha