۸ هزار گردشگر از سد کوثر گچساران در نوروز امسال دیدن کردند

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: فراهم شدن زمینه گردشگری در نزدیکی دریاچه سد کوثر ارمغان این سد برای مردم بوده که نوروز امسال هشت هزار نفر (گردشگر) از سد کوثر دیدن کردند.

آرش مصلح دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نوروز امسال بیش از ۸۰۰ نفر در مهمانسراهای سد کوثر گچساران اقامت داشته اند.

وی افزود: ظرفیت سد کوثر گچساران سال ۱۴۰۱، به طور ۱۰۰ درصد تکمیل شد و در تاریخ ۱۵ اسفندماه سرریز کرد، در حالی که مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۸۶.۴۷ درصد از حجم این سد مخزنی پر شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سد زیبای کوثر در فاصلۀ ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر دوگنبدان در محل تنگ دوک بر روی رودخانه خیرآباد احداث شده است.

مصلح ادامه داد: سد کوثر تامین آب ۲ و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور را در پنج استان انجام می دهد و آب شرب شهر ۱۰۰ هزار نفری گچساران و کل روستاهای اطراف را ۱۱ سال است که تامین می کند.

وی عنوان کرد: این سد بیش از ۱۵ سال است که آب شرکت نفت و گاز گچساران به میزان سه میلیون متر مکعب را تامین می کند و به آن افزوده خواهد شد.

مصلح ادامه داد: همچنین آب پتروشیمی یک و ۲ گچساران به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب و آب هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی خیرآباد لیشتر تنگ انگشترک را انجام می دهد.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می کند.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که آب این رودخانه نیز از رودهای شاه بهرام و دهدشت تامین می گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha