۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبر: 85072914
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خمین بازدید کردند

خمین - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین گفت: بیش از ۲۳۰ هزار نفر  از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان در ایام نوروز امسال بازدید کردند.     

«علی مشهدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این آمار شامل بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره)، موزه مردم شناسی قلعه سلار محتشم، ارگ میشیجان، سنگ نگاره‌های تیمره، بقاع متبرکه و روستاهای هدف گردشگری است.

وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر شهرستان خمین از ۱۶ اسفند پارسال فعالیت خود را آغاز کرد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین اظهار کرد: یک هتل، چهار اقامتگاه بوم گردی، یک خانه مسافر و یک مهمان پذیر خمین در نوروز امسال برای اسکان مسافران آماده سازی شده بود.

مشهدی ظرفیت اسکان این اماکن را ۲۰۰ نفر در شبانه روز بیان کرد و افزود: سه هزار و ۲۶۳ نفر در نوروز امسال در واحدهای اقامتی شهرستان خمین اقامت کردند.

شهرستان خمین در جنوبی‌ترین نقطه استان مرکزی قرار گرفته است. این شهرستان از شمال به اراک، از شرق به محلات، از جنوب به گلپایگان (استان اصفهان) و از غرب به ازنا و الیگودرز(استان لرستان) محدود می‌شود.

تا کنون ۱۰۷ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی شهرستان خمین به ثبت ملی رسیده و تعداد ۱۱۰ اثر نیز شناسایی و تحت نظارت و حمایت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha