عدم حضور سفرای امارات و بحرین در ضیافت صهیونیستها/نگرانی تل آویو از فرسایش توافقات سازش

تهران-ایرنا- منابع صهیونیستی گزارش دادند که سفرای امارات و بحرین در ضیافت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شرکت نکرده اند و مقامات این رژیم از فرسایشی شدن توافقات سازش نگران هستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی فاش کرد که سفرای امارات و بحرین در ضیافت افطاری که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی برگزار کرده بود، حاضر نشدند.

در این گزارش آمده است که سفرای ترکیه و مصر و رئیس دفتر ارتباطات مغرب در این ضیافت حاضر شدند و در کنار الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و رونین لیوی مدیرکل این وزارت حضور یافتند اما مساله قابل توجه این است که سفرای دو کشور بحرین و امارات در این ضیافت غایب بودند و دیپلمات هایی در سطح پایین تر را به جای خود فرستادند، همچنین غسان المجالی سفیر اردن در سرزمین های اشغالی نیز در این ضیافت رژیم صهیونیستی حضور نیافت.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نمایندگان سفارت های آلبانی، قزاقستان،کوزوو، تانزانیا، چاد و آذربایجان برای اولین بار در ضیافت حاضر شده اند.

بر اساس این گزارش، کشورهای امارات و بحرین ‌و مغرب در سال ۲۰۲۰ توافقات سازش با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز» در ادامه گزارش خود نوشت که کشورهای سازشگر درخصوص مسائل مربوط به توافقات سازش پای خود را روی پدال ترمز گذاشته اند و از برگزاری نشست های در سطوح بالا اجتناب می کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این سه کشور (بحرین، امارات و مغرب) هیچ دعوت رسمی از مسئولان عالی رتبه رژیم صهیونیستی نکرده اند و نمایندگان عالی رتبه ای نیز به سرزمین های اشغالی نفرستاده اند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اخیرا در این راستا اعلام کرده است که مسئولان این رژیم توافقات سازش با برخی دولتهای عربی را فرسایشی می بینند و در روزهای اخیر نگرانی های خود را نسبت به این امر به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

منابع امنیتی صهیونیستی اعلام کردند که مسئولان عالی رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله هرتسی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش در محافل سیاسی نسبت به این امر هشدار داده و گفته است که دشمنان اسرائیل اوضاع داخلی این رژیم را می بینند و از آن بهره می برند و تلاش می کنند که توافقات سازش به نتیجه نرسد.

پیش از این نیز دانیل شابیرو، سفیر پیشین آمریکا در تل آویو گفته بود که توافقات سازش رژیم صهیونیستی با چالش های جدیدی مواجه شده است و طرفداران این توافقات حتی در امارات و بحرین کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha