۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85073296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه ۹۹۰ ماموریت نوروزی انجام داد

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85073296
اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه ۹۹۰ ماموریت نوروزی انجام داد

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس ادارۀ اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی و تا پایان ۱۳ فروردین ماه جاری ۹۹۰ ماموریت برای نجات شهروندان، مسافران، گردشگران و زائران امام رضا علیه السلام از خطرات جانی مختلف صورت گرفت.

دکتر محمد جواد امیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۹۹۰ ماموریت در نتیجه چهار هزار و ۶۴۴ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه صورت گرفت که ۹۶ مورد آن منجر به نجات ۲۰۲ مصدوم و مجروح از ۹۶ سانحه رانندگی مربوط به مسافران، گردشگران نوروزی و زائران امام رضا علیه السلام شد.

وی با بیان اینکه ۹۰۸ ماموریت‌ امداد و نجات به بیماران قلبی، فشار خون و موارد مشابه نیز صورت گرفت، اظهار کرد: در طول طرح سلامت تعطیلات نوروزی که از ۲۵ اسفند پارسال آغاز شد فقط یک فوتی ناشی از سوانح رانندگی در حوزه عملیاتی اورژانس تربت حیدریه اتفاق افتاد.


وی با ابراز رضایت از عملکرد همکارانش در مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ تربت حیدریه گفت: همچنین در طول تعطیلات نوروزی و طی خدمات ارائه شده به مادران باردار اعم از شهروند و مسافر ۲ مورد زایمان در داخل آمبولانس و با موفقیت کامل انجام شد ضمن اینکه بسیاری از درخواست های امدادی از اورژانس ۱۱۵ با راهنمایی تلفنی کارشناسان و پزشکان برطرف شد.


وی زمان امدادرسانی مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۵ تربت‌حیدریه را کمتر از میانگین کشور اعلام کرد و گفت: میانگین زمان کشوری امدادرسانی به حادثه دیدگان در حوادث جاده‌ای و شهری به ترتیب ۱۵ و ۸ دقیقه و در تربت‌حیدریه به ترتیب ۱۳ و ۷ دقیقه است که قطعا در کاهش تلفات و درمان فوری و موثر تاثیرگذاری دارد.

وی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که گستره زیاد جغرافیای عملکردی مرکز فوریتهای پزشکی تربت حیدریه از جنوب خراسان رضوی و نیز نزدیکی مرز افغانستان تا محدوده مشهد به طول چند صد کیلومتر در نظر گرفته شود.

امیری با یادآوری استمرار آماده‌باش ۲۱ پایگاه اورژانس در مجموعۀ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، اظهار کرد: فاصلۀ نزدیک تا مشهد و قرار گرفتن شهرستان در محور ارتباطی اصلی و ترانزیتی شرق کشور و به تبع آن سفرهای پرشمار مردم اهمیت و حساسیت کار همکاران فوریتهای پزشکی را افزایش داده‌ است.


وی گفت: از این روی ضرورت نوسازی و تقویت ناوگان خودرویی آمبولانس مرکز فوریتهای پزشکی تربت حیدریه بیش از پیش محسوس است بویژه آنکه بیشتر خودروهای موجود عمر نسبتا بالایی دارد.


تربت‌حیدریه از شهرستان های مهم و بزرگ خراسان رضوی به عنوان معبر مهم گردشگری شرق کشور دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل از مشهد و خدمت رسان به مردم شهرهای مرکزی و جنوب استان است.


مسافران و زائران استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور همچون هرمزگان، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای گذر به مشهد از تربت‌حیدریه عبور می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha