۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85073350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست چهارجانبه معاونان خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه در مسکو آغاز شد

تهران - ایرنا- نشست چهارجانبه معاونان وزرای خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه در مقر وزارت خارجه روسیه در مسکو آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» در مسکو اعلام کرد که هیات جمهوری عربی سوریه به ریاست ایمن سوسان معاون وزیر خارجه در این نشست بر روی سه نکته اصلی لزوم پایان دادن به حضور غیرقانونی ترکیه در اراضی سوریه، عدم مداخله در امور داخلی سوریه و مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن تمرکز خواهند کرد.

نشست چهارجانبه معاونان خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه در مسکو آغاز شد

هیأت سوری دیروز برای شرکت در نشست چهارجانبه وارد مسکو شد و با میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر امور خارجه روسیه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی گفت وگو کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی نیز دیروز دیدارهای دوجانبه ای با هیات های شرکت کننده در این نشست داشت.

علی اصغر خاجی در دیدار با بوراک آکچابار معاون وزیر خارجه ترکیه مجددا بر رویکرد اصولی کشورمان مبنی بر لزوم انتخاب مسیر گفت وگوهای سیاسی برای حل مسائل موجود بین آنکارا و دمشق تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش مؤثر برای پیشبرد عادی سازی روابط این دو کشور را اعلام کرد.

بوراک آکچابار معاون وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت نقش روند آستانه در موضوع سوریه، بر لزوم تقویت هماهنگی های میان دو کشور تأکید کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha