۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85073364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلزله پاپوآ گینه نو دستکم ۴ کشته و صدها خانه ویران به‌جا گذاشت

تهران- ایرنا - یک مقام رسمی پاپوآگینه نو امروز سه شنبه یک روز پس از زلزله ۷.۲ ریشتری از کشته شدن دستکم ۴ نفر و ویرانی صدها خانه در مناطق دورافتاده شمالی این کشور خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، تیم های امداد و نجات مرکز ملی بحران پاپوآ گینه نو در مرکز وقوع زلزله نزدیک رودخانه شامبری حضور دارند که منطقه ای دورافتاده و باتلاقی در بخشی از استان ایست سپیک است.

یک ناظر در مصاحبه با این رسانه گفت مرگ ۴ نفر در جریان این زمین لرزه تائید شده و ۳۰۰ خانه نیز در اطراف منطقه رودخانه سپیک تخریب شدند. هنوز گزارش های تائید نشده ای از احتمال تلفات و ویرانی های بیشتر نیز وجود دارد. افراد محلی نیز در حال کمک رسانی به گروه های امداد و نجات هستند.

براساس اطلاعات مرکز لرزه نگاری اروپایی مدیترانه این زمین لرزه در عمق ۸۰ کیلومتری و به بزرگی ۷.۲ ریشتر اوایل بامداد دوشنبه به وقت محلی اتفاق افتاد.

پنی وونگ وزیرامور خارجه استرالیا امروز از آمادگی کشورش برای کمک رسانی به زلزله زدگان خبر داد.

پاپوا گینه نو کشوری در منطقه " حلقه آتش " در اقیانوس آرام است که به وقوع زلزله های بیشمار معروف است. سپتامبر سال گذشته میلادی زلزله ای به بزرگی ۷.۶ ریشتر منجر به کشته شدن ۷ نفر و رانش زمین در ۳ استان این کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha