۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85073436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جای خالی کُشتی در بازی‌های اروپایی

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85073436
جای خالی کُشتی در بازی‌های اروپایی

تهران- ایرنا- بازی‌های اروپایی در آینده‌ای نزدیک به میزبانی کشور لهستان برگزار خواهد شد و اتفاق عجیب اینکه مسابقات کشتی در این رقابت‌ها برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت خبرگزاری داغستان، سومین دوره بازی‌های اروپایی از ۲۱ ژوئن تا ۲ ژوئیه(۳۱ خرداد تا ۱۱ تیر) در کراکوف لهستان برگزار می شود. برای اولین بار رشته کشتی قرار نیست در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. کمیته المپیک اروپا به منظور بالا بردن اهمیت مسابقات کشتی در بازی‌های اروپایی، شرایطی را مطرح کرد از جمله اینکه این رقابت‌ها سهمیه المپیک برای کشتی‌گیران باشد ولی اتحادیه جهانی کشتی با این مسئله مخالفت کرد.

آندری سوپرون، رئیس فدراسیون کشتی لهستان، تلاش کرد تا راهی برای خروج از بن بست پیدا کند و از طرفین خواست تا امتیازاتی را برای کشتی‌گیران در نظر بگیرند اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و به همین خاطر امسال بازی‌های اروپایی بدون رشته کشتی برگزار خواهد شد.

اتحادیه جهانی کشتی تا این لحظه هیچکدام از این دو شرط را نپذیرفته و اعلام کرده که نمی‌تواند مسابقات قهرمانی اروپا را لغو و سیستم انتخابی المپیک را بر هم بزند. با این حساب بازی‌های اروپایی بدون رشته کشتی برگزار خواهد شد.

رشته‌های ورزشی در دور آتی بازی‌های اروپایی به این شرح است: جودو، بوکس، تکواندو، کاراته، کیک بوکسینگ، شمشیربازی، دو و میدانی، پنج گانه مدرن، تیر و کمان، تیراندازی، بدمینتون، بسکتبال ۳ نفره، هندبال ساحلی، فوتبال ساحلی، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، قایقرانی اسلالوم، اسکی پرش، سه گانه، سنگنوردی، بریک دنس، پدل، تکبال.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha