۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85073481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۰۰ هزار تن سالانه در استان اصفهان مهارت های فنی و حرفه ای را  فرا می‌گیرند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت:سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار مهارت آموز در یک هزار و ۵۰۰ رشته در این منطقه در حال فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای هستند و بر این اساس توانمندسازی جوانان، کمک به اقتصاد مقاومتی وتحقق شعار سال مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" دراولویت این سازمان است.

آرش اخوان طبسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی در تربیت نیروی کار باید ترویج مهارت‌آموزی برمدار حق همگانی یادگیری، در اولویت برنامه‌های استان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در عرصه ارتقای مهارت در جامعه دارد باید تدابیری اندیشیده شود تا در گام دوم انقلاب بتواند پرچم‌دار نهضت ملی مهارت‌آموزی باشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس در سال جدید این سازمان با تحلیل درست از بازار کار و آینده‌پژوهی مشاغل و جلب تعامل و مشارکت حداکثری بنگاه‌های اقتصادی به‌دنبال توسعه نهضت مهارت‌آموزی و اثربخشی بهتر و بیشتر مهارت‌ها در جامعه است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان افزود: این سازمان برای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و همچنین فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد با نزدیک کردن دولت، کارفرمایان و موسسات آموزشی به یکدیگر، نقش منحصر به فردی در مهارت آموزی ایفا می‌کند.

اخوان طبسی همچنین بر ترویج و تنوع در مهارت آموزی و همچنین تقویت پرداختن به مهارت‌های نوظهور در سال جدید تاکید کرد و گفت: به‌کارگیری مشاوران برون سازمانی برای شناخت فرصت های شغلی پررونق و نوظهور در دستور کار این دستگاه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۷ هزار نفر دوره در بخش دولتی و بالغ بر ۷۳ هزار نفر دوره در بخش غیردولتی به متقاضیان در استان ارائه شد.

استان اصفهان ۵۴ مرکز و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha