۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85183494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتقای "مهارت‌گرایی" جای "مدرک‌گرایی" را در مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان می‌گیرد

اصفهان–ایرنا–مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان در سالجاری، ارتقای مهارت‌گرایی به جای مدرک‌گرایی است که این مهم در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان با جدیت و پویایی دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، از هفتم تا ۱۳ مرداد در تقویم ملی کشور بعنوان "هفته ملی کارآفرینی و مهارت" نامگذاری شده است.

آرش اخوان طبسی، روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نهضت مهارت‌آموزی در استان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با هدف برندسازی مهارت و ارتقای کیفیت مهارت‌ها در اولویت های امسال این سازمان قرار دارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس گام برداشتن در راستای ترویج و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب، مهارت‌افزایی و کارآفرینی با هدف توجه به ارزش مهارت و ایجاد انگیزه برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در راس برنامه‌های استان قرار گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان با بیان نقش مهارت بعنوان ضرورتی مهم در مسیر اشتغالزایی پایدار افزود: به این منظور باید با توسعه ارتباطات و تعاملات با ذینفعان، گروه های مرجع و جریان ساز در مسیر جامعه محوری مهارت قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: لازمه این مهم، توسعه نقش حمایت‌گرایانه مجلس شورای اسلامی و دولت در مسیر خروج این بخش از غربت و فعال‌سازی تریبون ملی مهارت از طریق جلب مشارکت و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌هاست.

اخوان طبسی، همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد جریان‌سازی مهارت افزود: با حمایت از مهارت‌آموختگان کارآفرین در راه‌اندازی کسب و کارهای مهارت‌ بنیان و امیدبخش و ترویج خودباوری و تقویت مشارکت بخش خصوصی می‌توان جریان مهارت را در جامعه رونق بخشید.

وی یادآور شد: برای دستیابی به این هدف لازم است نُخبگان جامعه بعنوان سفیران مهارت به اعتباربخشی به این بخش مهم در راستای اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در جامعه بپردازند و فرهنگ مهارت‌گرایی را در بین خانواده‌ها به یک باور و رفتار اجتماعی تبدیل کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان، نامگذاری هفته ملی مهارت را فرصتی ارزشمند برای تجمیع فرصت‌ها و جلب توجه عموم به این ارزش از طریق حداکثرسازی نقش گروه‌های مرجع، نُخبه و جریان‌ساز در جامعه عنوان کرد و گفت: در این هفته نشست‌های بسیاری با مقامات دستگاه‌های اجرایی و شرکای مهارتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری هفته ملی مهارت در استان گفت: برگزاری جشنواره مهارت‌آموختگان و کارآفرینان ‌برتر، نمایشگاه های مجازی و مسابقات مهارتی (تخصصی و عمومی) از جمله برنامه‌های این هفته در استان اصفهان است.

به گزارش ایرنا، اصفهان ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha