دبیر فدراسیون سوارکاری: بودجه فدراسیون کافی نیست/ به دنبال برگزاری انتخابات هستیم

تهران- ایرنا- دبیرکل فدراسیون سوارکاری ایران از برنامه‌ها جذاب این فدراسیون پرده برداشت: برنامه های زیادی داریم اما بودجه فدراسیون کافی نیست.

مصطفی دهدشتی در گفت‌وگو با ایرنا، درخصوص مسابقات سوارکاری جام نوروزگاه اظهار داشت: ما مسابقات متعددی را برگزار کردیم و همانطور که می‌دانید مسابقات ما به صورت تجمیعی آقایان و بانوان برگزار می‌شود. امسال با همکاری نهادهایی مثل وزارت ورزش، گردشگری و امور بانوان نهاد ریاست جمهوری مسابقاتی برای بانوان تحت عنوان رقابت‌های نوروزگاه برگزار شد که مسابقات سوارکاری هم جزو این مسابقات بود و جمعا ۶ هزار دلار جایزه رقابت‌های نوروزگاه جایزه در نظر گرفتیم. ما ۱۹ کشور برای این مسابقات بین المللی دعوت کرده بودیم و ۹ کشور به ما اعلام آمادگی کردند اما به علت کمبود زمان خیلی از کشورها نتوانستند حضور پیدا کنند و قطعا این مسئله را در سال آینده پیگیری بهتری می‌کنیم تا رقابت پرشورتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما تمام استانداردهای روز دنیا را رعایت می‌کنیم و تجهیزات و شرایط ما آنقدر آماده است که بتوانیم میزبانی مسابقات مختلف را قبول کنیم و برای آن برنامه‌هایی نیز داریم و در سال ۲۰۲۳ میزبانی مسابقاتی انتخابی جهانی را خواهیم داشت. با کمک فدراسیون جهانی با ۶ کشور تایلند، کره، ازبکستان، روسیه، فلسطین و قطر رایزنی انجام شده و به زودی مسابقات ۲ جانبه ما آغاز می‌شود.

دبیر فدراسیون سوارکاری: سرپرست فدراسیون علاقه‌ای به ادامه مدیریت ندارد

دبیر فدراسیون سوارکاری با اشاره به هزینه‌های بالای خرید اسب عنوان کرد: واقعا سوارکاری مخصوص پولدارها نیست زیرا برای سوارکاری لزوما نیازمند خرید اسب نیستید. هر ورزشی در مرحله قهرمانی پرهزینه است اما نباید این هزینه‌ بالا را با سطح پایین رشته‌های ورزشی مقایسه کرد. باشگاه‌های سوارکاری بین ساعتی ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بابت اجازه اسب با زین و استاد و سایر تجهیزات دریافت می‌کنند و برای این ورزش لازم نیست هر کسی یک اسب بخرد و به راحتی آموزش می‌بیند. سوارکاری رشته دینی و بومی ما است و ایرانی‌ها از دیرباز در این رشته تبحر خاصی داشتند و انتظار می‌رود که سایر ارگان‌ها و نهادها نیز پشت این رشته باشند و به گسترش آن کمک کنند.

وی افزود: این صنعت جای کار بسیار زیادی دارد. ما به مسابقات اسب ایرانی بهای زیادی می‌دهیم و جوایز آن را افزایش دادیم. خواهان اسب‌های ایرانی در دنیا بسیار زیاد است و وقتی بتوانیم بازار اسب‌های ایرانی را در دنیا درست کنیم، می‌توانیم از پتانسیل بالای کشور استفاده کنیم و برنامه درستی را پیش ببریم تا واقعا از تولیدکننده‌ها و این رشته و این صنعت پشتیبانی کنیم. ما اسب‌های زیادی در کشور داریم و به خودی خود هم یک فرصت است هم تهدید.

دبیر فدراسیون سوارکاری: سرپرست فدراسیون علاقه‌ای به ادامه مدیریت ندارد

دهدشتی در خصوص برنامه‌های جدید فدراسیون سوارکاری برای همگانی کردن سوارکاری گفت: خیلی‌ها به طبیعت می‌روند و با ماشین‌ها و موتورهای مخصوص به گشت و گذار می‌پردازند اما ما قصد داریم برنامه‌هایی مثل کویرگردی و جنگل گردی با اسب را در کشور راه‌اندازی کنیم تا مردم بیشتر با این رشته خو بگیرند و به سمت آن جذب شوند. در حال هماهنگی با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی هستیم تا هر چه زودتر این مورد در کشور راه اندازی شود.

وی با تاکید بر حمایت از تجهیزات سوارکاری تولید داخل خاطرنشان کرد: ما چند تولیدکننده داخلی داریم اما کیفیت آنها با رقبای خارجی یکسان نیست. زین‌های بسیار خوبی تولید می‌کنیم اما با استانداردهای دنیا فاصله داریم و با این حال باز هم حمایت از تولید کنندگان داخلی را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم هر روز شاهد پیشرفت تولید ایرانی و گسترش آن باشیم. من مطمئنم اگر بتوانیم دست به دست هم دهیم و همچنان پشتوانه این تولیدکنندگان باشیم، در چند سال آینده می‌توانند با تمام برندهای خارجی رقابت کنند ولی فعلا متاسفانه اکثر لوازم ما وارداتی است.

دبیر فدراسیون سوارکاری: سرپرست فدراسیون علاقه‌ای به ادامه مدیریت ندارد

دبیر فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه در حال حاضر این فدراسیون در آرامش است، عنوان کرد: سرپرست فدراسیون در این مدت تلاش زیادی داشته است و واقعا به صورت شبانه روزی در فدراسیون کار می‌کنیم. برای سال ۱۴۰۲ توانستیم ۱۹ جام را برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌های بسیار زیاد آموزشی و بین المللی در تقویم فدراسیون نوشته شده است. می‌خواهیم در سال جدید انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم. قرار شد که کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس به مسائل فدراسیون ورود کند و گزارش برای طرح در صحن علنی آماده شود. کمی کار ما سخت شده بود و این مسئله در دست ما هم نبوده ولی به زودی نتایج مشخص و اعلام می‌شود.

دهدشتی وضعیت خانواده سوارکاری، به خصوص ملی‌پوشان را بدون دغدغه مالی ندانست و گفت: متاسفانه مشکلات مالی وجود دارد. ما در اعزام‌ها برای تامین ارز دچار مشکل هستیم اما حمایت وزارت ورزش ما را امیدوار کرده است که مشکلی در برنامه‌های سال جدید نداشته باشیم. بودجه فدراسیون اصلا کفاف هزینه‌های فدراسیون را نمی‌دهد و ما با حامیان مالی می‌توانیم برنامه‌ها را جلو ببریم و خیلی وقت‌ها نیز شرمنده باشگاه‌ها می‌شویم. اما این مسئله باعث نمی‌شود که خانواده سوارکاری کوچک شود.

دبیر فدراسیون سوارکاری: سرپرست فدراسیون علاقه‌ای به ادامه مدیریت ندارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha