استاندار هرمزگان: بهره‌وری صنعت در مسیر رشد تولید مورد تاکید است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: توجه به بهره‌وری صنعتی یکی از مسائل مهم در مسیر رشد تولید است که نباید آن را به افزایش تامین انرژی گره بزنیم بلکه به دنبال استفاده از روش‌های جدید و بهره‌ور باشیم.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به نامگذاری سال (مهار تورم، رشد تولید) توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: هدفگذاری برای رشد تولید در استان باید منطبق بر واقعیت‌ها باشد و آن را منحصر به اما و اگرها نکنیم.

وی با بیان اینکه‌ اصلی‌ترین چالش صنعت در استان، بحث تامین انرژی است، گفت: تحقق میزان افزایش تولید برنامه‌ریزی شده برای استان نیاز به حجم بالای تولید برق جدید دارد که باید از راه‌های مختلف این موضوع را حل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای استان تا چشم‌انداز ۱۴۰۴، احداث پنج نیروگاه جدید دیده شده است که می‌تواند حدود پنج‌ هزار مگاوات برق را به میزان تولید برق استان اضافه کند.

دوستی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح گازرسانی به جزیره قشم تاکید کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان بخشی از تامین انرژی موردنیاز صنعت استان را انجام داد، حل مساله حبس انرژی در قشم و افزایش توان نیروگاهی این جزیره با تکمیل و بهره‌برداری از طرح گازرسانی است.

وی گفت: در سالجاری برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی از اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد تا رشد تولید در استان محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha