رونمایی از سردیس سردار متوسلیان/بهسازی بزرگراه چمران آغاز شد

تهران - ایرنا - رونمایی از سردیس سردار احمد متوسلیان، اجرای مانور مدیریت بحران و همچنین بهسازی خیابان پیروزی و بزرگراه چمران از مهمترین اخبار روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه است.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران صیادی با اشاره به پانزدهم فروردین ماه سالروز تولد احمد متوسلیان از اتمام ساخت سردیس این سردار والامقام خبر داد.

رضا صیادی افزود: سردیس حاج احمد متوسلیان در ابعاد یک و نیم برابر ( عرض ۶۵ سانتیمتر و ۹۰ سانتیمتر ارتفاع) از جنس فایبرگلاس با پتینه برنزی ساخته شده است که به زودی مقابل پادگان شهید بروجردی واقع در بزرگراهی که به نام سردار متوسلیان نام گذاری شده است، رونمایی می شود.

به گفته وی، سازمان زیباسازی در سال ۱۴۰۲ ساخت و نصب سردیس و تندیس سرداران و افتخار آفرینان دوران دفاع مقدس را در دستور کار دارد و رونمایی آنها را در سال جاری شاهد خواهیم بود.

اجرای نخستین مانور عملیاتی مدیریت بحران شهر تهران
شهردار منطقه ۲۲ از نخستین مانور عملیاتی مدیریت بحران با حضور میلیونی هموطنان در بوستان جنگلی چیتگر خبر داد و گفت: این مانور با برنامه ریزی از پیش طراحی شده با مشارکت دستگاه های خدمات رسان مورد اجرای موفقیت آمیز قرار گرفت.

حمیدرضا حاجوی اظهار داشت: بوستان جنگلی چیتگر با وجود یک هزار هکتار وسعت با آماده سازی صدها آلاچیق و سکوی اسکان، فراهم آوردن صدها باربکیو(محل طبخ غذا)، ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، ده ها مخزن آب سیار، نصب ده ها سطل و مخزن پسماند، نصب تعداد قابل توجه نیمکت، برقرار سیستم روشنایی معابر و... موجب اجرای دقیق و موفقیت آمیز این مانور شده است، به طوری که خسارتی به منابع طبیعی در زمان برپایی آتش طبخ غذا وارد نشد و همچنین حادثه جانی و مالی به وجود نیامده است.

اجرای طرح بهسازی خیابان پیروزی
شهردار منطقه ۱۳ از اجرای پروژه بهسازی خیابان پیروزی همزمان با ایام نوروز در این منطقه خبر داد و گفت : این طرح تا پایان فصل بهار تداوم می یابد.

محمد هادی علی احمدی، در خصوص اجرای طرح بهسازی خیابان پیروزی با هدف نگهداشت شهر و تسهیل در تردد وسایل نقلیه گفت: با توجه به موقعیت خیابان پیروزی به عنوان محور اصلی در منطقه ۱۳ ، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ اقدام به بهسازی این خیابان کرد.

وی افزود : در این طرح، اقدامات مختلفی شامل احداث نهر سرپوشیده ، تراش و روکش آسفالت حدفاصل میدان شهید کلاهدوز تا خیابان پنجم نیروی هوایی انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: در طرح بهسازی خیابان پیروزی، با پخش بیش از هزار و ۲۱۰ تن آسفالت، بیش از پنج هزار و ۱۳۰ متر مربع از این خیابان محوری بهسازی شد.

رونمایی از سردیس سردار متوسلیان/بهسازی بزرگراه چمران آغاز شد

برپایی موکب های افطاری ساده در میادین اصلی منطقه ۱۷
شهردار منطقه ۱۷ گفت: در ادامه برگزاری پویش افطاری شب گذشته مصادف با سیزدهمین شب ماه ضیافت الهی، پنجمین موکب افطاری ساده در میادین اصلی منطقه و گلزار شهدای بهاران برپا شد.

رضا شنگی افزود: همزمان با ماه پرفیض و مبارک رمضان، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه از چهارشنبه هفته قبل مصادف با هفتمین شب از ماه خدا، موکب های افطاری ساده را در میادین اصلی و گلزار شهدای بهاران برپا کرده است.

وی تصریح کرد: در این موکب ها پس از قرائت قرآن توسط قاری نوجوان در لحظات ملکوتی اذان، نماز جماعت با حضور ائمه جماعات و شهروندان اقامه و بسته‌های افطاری ساده در میان روزه داران توزیع شد که در این پنج شب حدود هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و کودکان کار میهمان سفرهای ساده افطاری بودند.

آغاز عملیات بهسازی بزرگراه شهید چمران
شهردار منطقه ۲ گفت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت بزرگراه شهید چمران حد فاصل بزرگراه جلال آل احمد تا میدان توحید روزهای ابتدایی سال جدید آغاز شد.

مهدی صالحی افزود: مدیریت منطقه باهدف بهسازی زیرساخت های حمل و نقل درون شهری و بهبود شبکه معابر بزرگراهی ، عملیات بهسازی و مرمت آسفالت بزرگراه های منطقه را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در حال حاضر مسیر شمال به جنوب و بالعکس بزرگراه شهید چمران حد فاصل بزرگراه جلال آل احمد تا میدان توحید با توزیع ۱۰ هزار تن آسفالت در حال مرمت و بهسازی است.

صالحی افزود: با توجه به اینکه این بخش از بزرگراه دچار فرسودگی شده بود، با استقرار اکیپ های توزیع آسفالت ،عملیات بهسازی اجرا شد.

شهردار منطقه ۲ در ادامه از بهسازی آسفالت معابر شهری در سال گذشته خبر داد و گفت: با توزیع ۳۵ هزار تن آسفالت ،عملیات بهسازی شبکه معابر شهری در ۱۲ معبر اصلی از جمله بلوار فرهنگ، دریا و قیصر امین پور اجرا شد.

بهسازی و نوسازی معابر سه محله کم‌برخوردار در منطقه ۸ تهران
شهردار منطقه هشت اعلام کرد: هفت هزار متر مربع تراش و هزار تن آسفالت ریزی در سه محله پرتردد و کم‌ برخوردار منطقه در ایام تعطیلات نوروز انجام شد.

فاطمه تنهایی گفت: این اقدام از نیمه تعطیلات نوروزی امسال در معابر عبوری محلات تسلیحات، لشکر و وحیدیه که از محلات کم‌ برخوردار منطقه بود انجام شد.

وی با اعلام خبر آغاز فاز اول این بهسازی و نوسازی گسترده ،افزود: این عملیات عمرانی حد فاصل خیابان گلشن‌ دوست تا خیابان لشکر در دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال مورد اجرا قرار گرفت.

تنهایی با اشاره به استقرار گروه‌های عمرانی در این مسیر، به طول این خیابان اشاره کرد و افزود: طول این محور حدود یک کیلومتر است که طبق پیش‌بینی‌ها با حدود هزار تن آسفالت این خیابان بهسازی و نوسازی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha