۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۰۳
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85073925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نروژ تحریم های جدید علیه روسیه اعمال کرد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۰۳
کد خبر: 85073925
نروژ تحریم های جدید علیه روسیه اعمال کرد

تهران- ایرنا- دولت نروژ در پیروی از دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا، سه شنبه شب مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه ولادیمیر پوتین و دولت روسیه وضع کرده است.

به گزارش ایرنا، "آنیکن هویتفلد" وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه ای اعلام کرد: "ضروری است که فشار را بر دولت روسیه و حامیان آن ادامه دهیم، تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه تأثیر می‌گذارد و مانع از رسیدن ادوات به صنعت جنگ روسیه می‌شود".

وی در ادامه افزود: نروژ با بقیه اروپا متحد است و خود را با تمام بسته های تحریمی اتحادیه اروپا هماهنگ کرده است، ما در همبستگی با مردم اوکراین ایستاده ایم و کاملاً از مبارزه آنها برای آزادی حمایت می کنیم.

وزیر خارجه نروژ خاطر نشان کرد: تحریم‌ها بطور فزاینده‌ای جامع‌تر می‌شوند و نشان‌دهنده یک پاسخ قوی و واضح اروپا به جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین است. فرصت های مشارکت در فعالیت های تجاری با روسیه به طور قابل توجهی محدود شده است و ریسک بالایی دارد.

وزارت امور خارجه نروژ در توضیح تحریم های جدید اعلام کرد که ۸۷ شخص حقیقی و ۳۴ شخص دیگر از روسیه به فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول اقدامات محدودکننده اضافه شدند.

همچنین در تحریم های جدید نروژ ترانزیت کالاهای دارای کاربرد دوگانه و سلاح گرم از طریق خاک روسیه و ارائه ظرفیت ذخیره سازی گاز طبیعی به اتباع و نهادهای روسیه ممنوع شده است.

علاوه براین واردات کالاهایی مانند قیر، آسفالت، لاستیک مصنوعی و کربن سیاه که درآمد قابل توجهی برای روسیه ایجاد می کنند نیز به لیست ممنوعیات نروژ اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha