معاینات پیش‌ از اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۲ استان کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ در این استان با ارایه تمهیدات لازم به متقاضیان به پایان رسید.

«محمدباقر محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان جمعیت هلال احمر کشور، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت را از سوی هلال احمر دریافت کنند و سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در این معاینات صلاحیت و تائید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت تا در صورت احراز، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت شد تا زائران بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی حج ۱۴۰۲ را انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در این راستا وضعیت سلامت ۹۹۰ زائر حج تمتع در استان کرمانشاه با حضور ۶ پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر استان تحت نظارت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به پایان رسید.

معاینات پیش‌ از اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۲ استان کرمانشاه انجام شد

محمدی افزود: از تعداد ۹۹۰ نفر حاجی، ۲۷۰ نفر در ایام نوروز و پیش از آن مورد معاینه قرار گرفتند و مابقی زایران نیز طی ۲ روز گذشته به پایان رسید.

وی تاکید کرد: افرادی که به معاینات بیشتر نیاز داشته و یا مشکلاتی همچون ناراحتی‌های کلیوی و قلبی و عروقی داشتند نیز به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند تا در انجام مراسم معنوی حج دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایرنا، تشرف زائران حج تمتع امسال هم از سوم خردادماه به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد و ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha