۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85073985
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قاتل فراری در سنندج دستگیر شد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبر: 85073985
قاتل فراری در سنندج دستگیر شد

سنندج- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی کردستان از کشف قتل عمد و دستگیری قاتل با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس کردستان، سرهنگ عبدالله فاتحی روز چهارشنبه در این رابطه اظهار کرد: ۲۸ آبان سال ۱۴۰۱ با اعلام خبری به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری در یکی از محلات شهرستان سنندج بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی صحنه دریافتند که ۲ نفر به دلیل اختلافات شخصی با همدیگر درگیر شدند که یکی از آنان به دلیل اصابت سلاح سرد مجروح و به بیمارستان منتقل می شود که متهم با دیدن این وضعیت از صحنه جرم متواری می شود.

رئیس پلیس آگاهی کردستان ادامه داد: مقتول توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد که با وجود تلاش های بی وقفه تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده و پس از گذشت چهار ماه از وقوع حادثه، متاسفانه پنجم فروردین ۱۴۰۲ فوت کرد.

سرهنگ فاتحی یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و تلاش در خصوص دستگیری قاتل آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: ماموران با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، محل اختفای متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ فاتحی افزود: متهم در اظهارات خود به جرم مرتکب شده اعتراف کرد و علت وقوع این قتل را اختلافات قبلی و داشتن مشکلات مالی با مقتول اعلام کرد.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده، پس ازبازسازی صحنه جرم، به مراجع قانونی تحویل و با قرار بازداشت روانه زندان شد، بیان کرد: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مساله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند و پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند برابر قانون، قاطعانه رفتار خواهد کرد.

دستگیری سارق باطری های خودرو

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از شناسایی و دستگیری سارق باطری های خودرو با کشف ۴۶ فقره سرقت در شهرستان سنندج خبر داد.

سرهنگ لطف الله دارابی اضافه کرد: با افزایش سرقت های باطری خودرو در سطح شهرستان سنندج، ماموران بلافاصله بررسی موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شهرستان سنندج با انجام اقدامات پلیسی یک نفر را در این خصوص شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از اعتراف متهم سابقه دار به ۴۶ فقره سرقت باطری خودروهای سواری در این رابطه خبر داد و بیان کرد: متهم در اظهارات خود هدف از این سرقت ها را تامین مواد مخدر عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه برخورد قاطع با مجرمان، نا امن کردن محیط برای آنان، پاسداری از حقوق اقشار مختلف جامعه و ارتقاء امنیت و احساس امنیت در سطح جامعه از جمله اهداف و برنامه های پلیس است، تصریح کرد: شهروندان از اقدام به موقع پلیس در خصوص دستگیری سارق ابراز خرسندی و قدردانی کردند.

محموله پنج میلیارد تومانی قاچاق کشف شد

سرهنگ لطف الله دارابی در خبری دیگر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، خودرو پژو ۴۰۵ با محموله قاچاق را در محور حسین آباد – دهگلان شناسایی کردند.

وی ادامه داد: با اشراف اطلاعاتی ماموران در نهایت خودروی مورد نظر متوقف شد که در بازرسی از آن سه هزار و ۵۷۶ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به همراه هزار و ۴۱۰ ثوب پوشاک به صورت قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد و برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه خودرو توقیف شد، تاکید کرد: قاچاق کالا ضربه سخت و سنگینی به اقتصاد داخلی کشور وارد می کند و پلیس با همکاری و تعامل با دستگاه های مسئول در زمینه مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان و تجهیزات، با قاچاق و قاچاقچیان برابر قانون قاطعانه رفتار خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha