۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85074137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن تجهیزات نظامی به کشورهای همسو را افزایش می‌دهد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85074137
ژاپن تجهیزات نظامی به کشورهای همسو را افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا - ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد تامین تجهیزات نظامی به کشورهایی با دیدگاه و ارزش های مشترک با خود را در راستای بهبود ظرفیت های دفاعی شان افزایش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کیودو، هیروکازو ماتسونو رئیس کابینه دولت ژاپن در کنفرانس خبری در حالی که به نام کشورهایی که کمک های نظامی جدید از ژاپن را دریافت خواهند کرد اشاره نکرد گفت ژاپن تامین تهجیزات نظامی به کشورهایی که عقیده و ارزش های مشترک با ژاپن دارند را افزایش می دهد. در این میان منابع آگاه دولتی ژاپن گفتند احتمالا فیلیپین و مالزی در میان این کشورها قرار دارند.

کارگروه جدیدی که به نام کمک امنیتی رسمی(OSA) نامیده شده است برپایه اهدافی که در راستای استراتژی امنیت ملی پایه گذاری شده که براساس راهنمای سیاست درازمدت ژاپن است که از سوی دولت فومیو کشیدا در ماه دسامبر سال میلادی گذشته به روز رسانی شده است.

وزارت امورخارجه ژاپن اعلام کرد برمبنای قوانین این کارگروه جدید ژاپن از کشورهای در حال توسعه در منطقه حمایت خواهد کرد. این برنامه بخش های نظارت دریایی و هوایی، پاسخ به بلایای طبیعی و سایر اشکال کمک های بشردوستانه را در کنار فعالیت های مرتبط با عملیات صلح سازمان ملل متحد دربردارد.

قرار است توکیو کمک هایی در قالب این کارگروه جدید با محدودیت های ۳ اصل ژاپن در نقل و انتقال تجهیزات دفاعی و تکنولوژی که شرایط جدی برای صادرات سلاح دارد، پیشنهادهای حمایتی داشته باشد. دولت کشیدا ۲ میلیارد ین معادل ۱۵ میلیون دلار در بودجه سال مالی ۲۰۲۳ برای کارگروه کمک امنیتی رسمی اختصاص داده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha