لالویچ: روسیه همچنان از میزبانی تورنمنت‌های کشتی محروم است

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه جهانی کشتی با بیان اینکه محرومیت روسیه پابرجا است گفت: هیچ رقابت بین‌المللی تحت نظر این اتحادیه در روسیه برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا،‌اتحادیه جهانی کشتی یک جلسه فوق العاده برای بحث در مورد امکان بازگشت کشتی گیران روسیه و بلاروس برگزار کرد. این جلسه در راستای توصیه کمیته بین‌المللی المپیک بود که چندی پیش اعلام کرده بود زمینه برای حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در میادین بین‌المللی به صورت مشروط فراهم شود.

در نشست اتحادیه جهانی کشتی با حضور کشتی گیران روسی در میادین بین‌المللی با شرایط خاص موافقت شد. البته معیارهای دقیق حضور ورشکاران این رشته در هفته آینده اعلام خواهد شد.

این ارگان تصویب کرد بلافاصله به کشتی گیران رده های سنی زیر ۱۵ و ۱۷ سال اجازه می‌دهد تا به عنوان ورزشکاران بی طرف در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در خصوص این جلسه گفت: ورزش در طول تاریخ، ورزشی برای نزدیکتر کردن مردم بوده است. کشتی به عنوان یک ورزش، توانایی منحصر به فردی برای گرد هم آوردن افراد از فرهنگ و پیشینه‌های مختلف دارد. این پتانسیل بسیار خوبی برای کمک به ایجاد صلح و مدارا در میان جوامع، کشورها و مناطق مختلف است.

وی ادامه داد: تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس باقی می‌ماند و هیچ رویداد بین‌المللی تحت نظارت اتحادیه جهانی کشتی در روسیه برگزار یا به آن اختصاص داده نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha