افزایش همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی طالبان و مسکو

تهران- ایرنا- امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل بر افزایش همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور تاکید و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزای آوا، سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت که امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل ملاقات کرد.

حفیظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان اظهار داشت: امروز-چهارشنبه- دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه با مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجهٔ طالبان دیدار کرد و در این‌ نشست درباره همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان افغانستان و روسیه بحث مفصل صورت گرفت.

از قول وزیر امور خارجه طالبان گفته شده که افغانستان علاقمند است تا روابط سیاسی و اقتصادی خود با روسیه‌ را گسترش دهد.

متقی همچنین افزود: امنیت در افغانستان به نحو مطلوب تأمین شده و خوشبختانه تهدیدی جدی در داخل افغانستان نسبت به سایر کشورها وجود ندارد.

گفته شده که سفیر روسیه نیز بر نزدیکی روابط میان دو کشور تأکید کرده و برای رفت و آمد هیأت دولتی در بخش‌های مختلف در آینده ابراز آمادگی کرده است.

چندی قبل سفارت روسیه در کابل مورد حمله قرار گرفت؛ در آن حمله، چند دیپلمات روس کشته و زخمی شدند. بعد از این حادثه، روسیه خدمات کنسولی سفارتش را در کابل به طور موقت تعطیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha