سازمان‌ملل در مورد ممنوعیت کار زنان در دفاترش با طالبان گفت‌وگو می‌کند

تهران-ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که این سازمان در مورد ممنوعیت کار زنان در دفاترش در افغانستان با طالبان گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری جمهور، استفان دوجاریک گفت که هرچند هنوز در مورد ممنوعیت کار زنان در نهادهای مربوط به سازمان ملل در افغانستان از سوی طالبان سند نوشتاری دریافت نشده است، اما این سازمان از مجراهای معتبر آگاه شده‌ است که طالبان این گروه از زنان را از کار با سازمان ملل متحد منع کرده است.

وی افزود: هیاتی از این سازمان با مقام‌های طالبان در کابل گفت وگو خواهد کرد تا بداند که این گروه به چه دلیل زنان را از همکاری با سازمان ملل منع کرده‌است.

استفان دوجاریک تأکید کرد که برای کمک‌رسانی به ۲۳ میلیون انسان نیازمند در افغانستان، کار زنان با بخش‌های مربوط به سازمان ملل متحد ضروری است.

گفتنی است که دفتر نمایندگی سازمان ملل نیز در صفحه فیسبوکش نوشت که سازمان ملل متحد در افغانستان از ممنوعیت کار کارمندان زن در ولایت ننگرهار ابراز نگرانی جدی می‌کند.

در بیانیه این دفتر آمده است: ما به مقامات حاکم یادآوری می کنیم که فعالیت ادارات سازمان ملل متحد بدون کارمندان زن غیر ممکن بوده و کمک های حیاتی امکان پذیر نیست.

این در حالی است که طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است. با این حال این گروه همزمان با اعلام ممنوعیت کار کارمندان زن در موسسات داخلی و خارجی گفته بود که کارمندان زن سازمان ملل نیز از این امر مستثنی نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha