جشن بزرگ دختران روزه اولی‌ در تاق بستان کرمانشاه برگزار شد + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - جشن بزرگ ضیافت الهی، ویژه دختران روزه اولی‌، همزمان با میلاد کریم اهل‌ بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) عصر روز چهارشنبه در محوطه اثر تاریخی تاق بستان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین باشکوه که با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد بیش از سه هزار نفر از دختران روزه اولی که برای نخستین سال گرفتن روزه بر آنها واجب شده است در فضایی معنوی این روز خجسته را جشن گرفتند.

در این مراسم که در جوار اثر تاریخی تاق بستان و در محوطه این مکان برگزار شد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با تبریک این روز به دختران روزه اولی گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان زمینه‌ای برای خودسازی و رسیدن به تقوای الهی است.

« داریوش فرمانی » افزود: برگزاری این جشن باشکوه و معنوی در یک فضای تاریخی کاری نو و تازه است که امیدواریم همچنان در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد.

جشن بزرگ دختران روزه اولی‌ در تاق بستان کرمانشاه برگزار شد + فیلم

وی با بیان اینکه در میراث فرهنگی ایران ارزش های نهفته زیادی وجود دارد اظهار کرد: از هشت هزار سال پیش تا به امروز در حوزه تمدنی ایران زمین و حتی در کاوش ها و نقش برجسته های تاریخی این کشور حتی یک نقش برهنه بانوان دیده نشده است.

فرمانی تاکید کرد: این امر نشان دهنده این است که عفاف همواره در ریشه، ذات و خون ایرانیان وجود داشته است و ما مصمم هستیم تا این ارزش های نهفته در تاریخ ایران زمین را به مردم معرفی کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یادآور شد: این امر حتی در معماری ایران اسلامی نیز دیده می شود به طوری که در این نوع معماری توجه به محرمیت و حرمت به عنوان مهمترین اصل مورد توجه قرار گرفته است.

همه باید از لحظه به لحظه ماه مبارک رمضان به نحو شایسته ای استفاده کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یک ماه بزرگ و خاص است که از آن به عنوان ماه برکت و مغفرت یاد می شود که همه باید از لحظه های این ماه عزیز به نحو شایسته استفاده کنیم.

«حجت الاسلام محمد صالحی» با بیان اینکه روزه اولی ها در این ماه مبارک میهمانان ویژه خداوند متعال هستند افزود: خداوند در این ماه، فرصت هایی را آماده کرده تا بندگان ضمن آمادگی، کوتاهی و لغزش هایی که در طول سال داشته اند را جبران کنند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که خداوند متعال در اختیار بندگان خود قرار داده تا گناهان و معاصی که در طول سال مرتکب شدند را در ماه مبارک رمضان جبران کنند.

جشن بزرگ دختران روزه اولی‌ در تاق بستان کرمانشاه برگزار شد + فیلم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه ماه رمضان را نباید مورد غفلت قرار داد بلکه باید نهایت استفاده را از این ماه برد تاکید کرد: روزه اولی ها و کسانی که برای اولین بار موفق به گرفتن روزه شدند باید قدر این روزها را بدانند و از لحظه لحظه آن استفاده کنند.

در ادامه این آیین معنوی به تعدادی از شرکت‌کنندگان به قید قرعه هدایایی اهدا شد؛ اجرای سرود سلام فرمانده، مداحی و سخنرانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha