۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85074904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:  مردم لرستان درک بالایی نسبت به احکام و مولفه‌های دینی دارند

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: مردم استان علاقه بسیاری به مکتب اهل بیت داشته و درک بالایی نسبت به احکام و مولفه های دینی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری لرستان ضمن تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: آغاز سال ۱۴۰۲ سالی خوب برای استان لرستان و کشور بود و بارش‌های رحمت الهی خوبی را در بهار شاهد بودیم که نقش مهمی در اقتصاد و معیشت استان دارد.

وی افزود: از ۱۱ شهرستان استان تقریبا در هشت شهرستان بارندگی بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلی‌متر را شاهد بودیم و حتی در شهرستان های گرم نیز باران بارید که موجب رونق کشت پاییزه شد.

زیویار ادامه داد: در برخی شهرستان ها همچون رومشکان از متوسط بلندمدت بارندگی هم بالاتر رفتیم که جای شکر دارد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تقارن بهار معنویت و طبیعت را باید قدردان باشیم، بیان کرد: مردمان استان باغیرت و نوعدوست هستند و این را در کمک به همنوعان خود ثابت کرده‌اند.

وی با اشاره به جانفشانی یکی از راهدارهای استان برای نجات جان یک مادر باردار و گذر از رودخانه خروشان، از این اتفاق شایسته قدردانی کرد و آن را تنها یکی از نمونه های نوعدوستی، تمدن و غیرت مردم لرستان دانست.

زیویار با اشاره به متفاوت بودن شرایط لرستان با سایر استان ها، افزود: مردم لرستان علاقه بسیاری به مکتب اهل بیت دارند، در این استان غیرشیعه وجود ندارد و مردم درک بسیار زیادی نسبت به احکام و مولفه های دینی دارند.

وی افزود: کتیبه های به جای مانده تاریخی حکایت از اهمیت به حجاب در تاریخ گذشته ایران دارد و این ملت در طول تاریخ بهترین نوع اسلام را انتخاب کرده اند.

استاندار لرستان بیان کرد: ما باید ثابت کنیم که در حفظ این میراث کهن تمدنی و ارتباطی که نسل ها با این میراث برقرار کرده اند ظرفیت داشته ایم و این امر در قالب بسته هایی طراحی شده که اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha