شمار اعضای صندوق توسعه منابع طبیعی اصفهان به ۱۵ هزار نفر رسید
عکس تزئینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی اصفهان گفت: شمار اعضای صندوق توسعه منابع طبیعی اصفهان نسبت به ١٠ سال قبل و آغاز به‌کار آن ٢.٣ برابر بیشتر شده و به ۱۵ هزار نفر رسیده است،

مصطفی گندمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق حدود ١٠ سال قبل با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بهره برداران عرصه‌های طبیعی به عنوان عضو کار خود را آغاز کرد و با محوریت شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، ۲۷ شرکت تعاونی منابع طبیعی و ۱۵ شرکت خدمات تخصصی به فعالیت خود ادامه داد.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده و همکاری اداره کل و ادارات تابعه شهرستانی و شرکت مادر تخصصی، اکنون تعداد سهامداران به ۴۶ و تعداد اعضا به حدود ۱۵ هزار نفر افزایش یافته، از سوی دیگر برنامه‌ریزی برای ایجاد تشکل‌های جدید در بخش های مختلف منابع طبیعی و عضویت صندوق های خرد در دست اقدام است.

مدیرعامل صندوق منابع طبیعی اصفهان ادامه داد: ۷۲۷ فقره تسهیلات در مجموع به مبلغ حدود ۶۳۰ میلیارد تومان به متقاضیان در این استان اعطا شده است؛ تسهیلات مورد اشاره بیشتر برای تامین نهاده‌های مورد نیاز، خرید محصولات فرعی مراتع و جنگل‌ها و تجهیز شرکت‌های خدمات مشاوره ای منابع طبیعی بوده است.

گندمی خاطرنشان کرد: تجمیع و تقویت سرمایه و سرمایه گذاری به منظور ارتقا و افزایش بهره وری در بخش‌های متنوع منابع طبیعی و حمایت از بهره برداران و ارتقای منزلت اجتماعی و اقتصادی تولیدکنندگان این بخش همواره مد نظر این صندوق بوده است.

وی اضافه کرد: سرمایه صندوق در هشت مرحله به صورت ۵۵ درصد سهم بهره برداران و ۴۵ درصد سهم دولت افزایش یافته و اکنون این میزان به ١٣٢ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی اصفهان با اشاره به اینکه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی برای اولین بار در کشور به ابتکار اصفهان و در این استان تشکیل شد، گفت: سرمایه اولیه صندوق بیش از ۱۸ میلیارد ریال متشکل از ۴۹ درصد سهم دولت و ۵۱ درصد سهم تعاونی‌های منابع طبیعی بود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی شامل می شود که از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(۳۲ درصد) در برگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی(۳۵ گونه درختی ودرختچه‌ای) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha