۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85075109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرقدس: نامگذاری سال جدید متناسب با رفع مشکلات مردم است

شهرقدس-ایرنا-امام جمعه شهرستان قدس  بادبیان اینکه نامگذاری سال جدید متناسب با رفع مشکلات مردم است گفت: حضور رهبر معظم انقلاب هنگام تحویل سال در صحن امام رضا (ع) مبارک و نوید سالی نیکو را می دهد.

به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام رضا جوکار در اولین جلسه فرهنگی سال جدید با مسئولان شهرستان قدس این امر را به فال نیک گرفته و گفت: حضور رهبری در صحن و سرای امام رضا (ع)، پس از وقفه سالهای قبل به دلیل بیماری کرونا، نوید سالی نیکو و پر خیر وبرکت را می دهد.

امام جمعه شهرقدس افزود: ماه مبارک فرصت مغتنمی برای هریک از ما می باشد که از دریچه نگاهمان و سازمان و نهاد محل ماموریت خود، دین و بصیرت و معنویت را در بین مردم تقویت نماییم.

جوکار با اشاره به طی شدن نیمی از ماه مبارک رمضان اضافه کرد: این فرصت زودگذر و همانند ابر بهار است که می باید مغتنم شمرده شود و از برکات آن فیض لازم را ببریم.

وی از شب‌های قدر به عنوان فرصت طلایی این ماه نام برد و افزود: اصل و سنت معمول این شبها هرساله برگزار می شود ولی موضوعی که ما باید به آن اضافه نماییم اثر پذیری و اثرگذاری زیست شهدایی برای دستیابی به زیست مومنانه است.

حجت الاسلام جوکار افزود: با ترویج و بیان سبک زندگی شهدا می توانیم راه حل برون رفت از مشکلات کنونی جامعه را بیابیم.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: فعالیت هنرمندان در مجالس شبهای قدر با رویکرد ترویج زیست شهدایی جهت دستیابی به زیست عفیفانه و مومنانه باشد، چرا که این کلید واژه مثبت بوده و حرکت رو به جلو ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه این واژه در خود مسکن، پوشش و تغذیه عفیفانه را شامل می شود، اضافه کرد: پشتوانه این زیست، قرآن و راه و روش شهدا است که باید در شبهای قدر از این مقوله استفاده کرده و بیان شود.

امام جمعه شهرقدس افزود: در این شبها از ظرفیت اداره کتابخانه ها جهت عرضه کتابهایی با موضوعات روز و فرهنگی استفاده شود، همچنین هنرمندان به خلق آثار هنری با این موضوع و محتوی بپردازند و نیز اعضای هلال احمر با حضور در این مراسم و در حاشیه شبهای قدر با برپایی ایستگاه اطلاع رسانی اقدام به آموزش نموده و کمیته امداد نیز جهت خدمت رسانی حضور داشته باشد.

وی با بیان نام شهرستان با عنوان قدس، خاطر نشان کرد: به عنوان شهری که افتخار نام قدس را دارد باید محور فعالیت‌هایمان در روز قدس برجسته کردن نام و یاد شهید قدس باشد.

وی از مسئولین شهرستان خواست تا المان قدس هرچه زودتر در میدانی که به همین نام در شهر نامگذاری شده نصب شود و افزود: در روز قدس راهپیمایی از این میدان راس ساعت ۱۱ صبح آغاز و در نهایت به مصلی و نماز جمعه به جماعت ختم می شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) محفل انس با قرآن در ساعت ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرقدس برگزار می شود.

جلسه فرهنگی شهرستان قدس با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار و مسئولین شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha