۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85075288
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۸۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایر بازدید کردند

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در نوروز امسال ۱۷۹ هزار و ۵۸۸ مسافر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست‌ساز این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «ابراهیم جلیلی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بازدیدهای نوروزی از جاذبه‌های ملایر در مقایسه با نوروز سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار بازدیدهای نوروزی از حدود ۱۱ جاذبه تاریخی و طبیعی این شهرستان برآورد شده است، افزود: مجموعه تفریحی و توریستی جهان کوچک (مینی‌وُرلد)، بام ملایر، باغ تاریخی سیفیه، ارگ نوشیجان، بازار سنتی، موزه لطفعلیان و سد کلان از جمله پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در ایام نوروز بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ادامه داد: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد یا جهان کوچک که قرار است ۱۳۸ اثر شاخص ایران و جهان در این مجموعه نصب شود، در صدر پربازدیدترین‌های نوروزی ملایر به عنوان یکی از جاذبه‌های دست‌ساز قرار گرفت.

جلیلی ادامه داد: نوروز امسال ۱۶ هزار و ۴۳۷ مسافر در این شهرستان اقامت کردند که حدود ۴۰ درصد میزان اقامت‌های نوروزی در ملایر رشد یافت.

وی گفت: از این تعداد هفت هزار و ۳۵۶ نفر در اقامتگاه‌های رسمی از جمله هتل، متل، مهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی با ۴۵ درصد، هشت هزار و ۸۶۶ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی همچون آموزش و پرورش با ۵۴ درصد و یک درصد نیز در اقامت‌گاه‌های اضطراری اقامت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۶۸ مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و مجتمع‌های بین‌راهی انجام شد که نسبت به نوروز سال گذشته ۵۰ درصد نظارت‌ها افزایش یافت و یک فقره شکایت هم نداشتیم.

جلیلی به اشاره به اجرای برنامه‌ها و رویدادهای مختلف در اماکن و آثار تاریخی شهرستان و جشنواره‌های نوروزی، گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۸ برنامه مختلف برگزار شد که هدف ما علاوه بر ایجاد شور و نشاط، معرفی آثار تاریخی، شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری و میراث فرهنگی، معرفی برندهای کسب شده و رونق اقتصاد محلی است.

وی یادآور شد: در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی، ستاد اجرایی خدمات سفر با حمایت‌های ویژه فرماندار ملایر از ۲۹ آذر تشکیل و علاوه بر یک ستاد اصلی، چهار ستاد فرعی و ۱۰ کمیته تشکیل شد که بیش از ۵۰ مصوبه به همراه داشت.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر آن در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha