استاندار خوزستان: تسریع در اجرای پروژه ها مولفه‌ای مهم در ارزیابی عملکرد مدیران است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب برای خدمت رسانی به مردم اهمیت زیادی دارد که در این راستا، میزان پیشرفت پروژه ها به عنوان یکی از مولفه های مهم در ارزیابی عملکرد مدیران استان درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خوزستان عصر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار پیشین و جدید دزفول در سالن اجتماعات دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: دولت برای خدمت به مردم برنامه های کاربردی را شروع کرده است که بخش قابل توجهی از این برنامه ها در برگیرنده اجرای پروژه های عمرانی است.

وی افزود: اجرای کیفی پروژه ها همواره مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر این نیز، موضوع تسریع در تکمیل و بهره برداری از خدمات عمرانی دولت نیز به عنوان یک مولفه مهم در ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان درنظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در بخش دیگری از این آیین به ایثارگری های مردم دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: مردم دزفول برای انقلاب و رزمندگان عزت آوردند.

وی فرماندار پیشین شهرستان دزفول به عنوان مدیری مسلط به امور یاد کرد و افزود: امیدواریم وی در سازمان همیاری شهرداری های استان نیز به خوبی عمل کند و بازویی برای بهبود خدمات رسانی ها به مردم استان باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین انتظار می رود که فرماندار جدید دزفول با جدیت بیشتر و قوی‌تر آنگونه که استحقاق مردم قهرمان این شهرستان است؛ بتواند خدمت کند.

حضور نخبگان در تصمیم سازی ها ضروری است

استاندار  خوزستان بر ضرورت  حضور نخبگان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها تاکید کرد و گفت: نیازمند این هستیم که نخبگان در هر پوشش و لباسی از جریان های سیاسی، مطبوعات، دانشگاه، ائمه جمعه، فرماندهان نیروهای مسلح و نیروهای سپاه در کنار هم بایستند، الان این هم افزایی وجود دارد و شاکر آن هستیم.

وی افزود: نعمت همگرایی و هم افزایی را شکر می کنیم و  امیدواریم این نعمت بر ما کامل شود تا این مسیر سخت را طی کنیم.

حسینی محراب در بخش دیگری از سخنانش به نفوذ اقتصادی دشمن اشاره و بیان کرد: دشمن دارد در تلاش است نظام را ناکارآمد جلوه دهد زیرا ما در بعد فرهنگی،  جهادی و  سیاسی و گروه های مقاومت و آزاده دنیا در دنیا در اوج هستیم برای همین کاری کردند در بخش اقتصادی جمهوری اسلامی از درون دچار چالش شود.

وی اظهارکرد: جریانی که علیه جمهوری اسلامی است  با کمک مدیران ناکارآمد و با  جریان هایی که در درون نظام اقتصادی ما نفوذ دارند پیش می رود،  کارخانه های از رده خارج  خارجی را خریداری و در اینجا برای گرفتن تسهیلات ارزی و جانمایی زمین اقدام می کنند تا به اقتصادمان ضربه بزنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: با وجود اینکه مقام معظم رهبری به خودداری از خام فروشی تاکید دارند عده ای تمام طرح ها را به سمت خام فروشی نفت، فولاد  و پتروشیمی پیش می برند.

وی افزود: پتروشیمی را خام به قیمت ارزان صادر می کنند اما با صدبرابر قیمت محصولات پتروشیمی  از جمله داروهای سرطانی را خریداری می کنند.

تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در صنایع پایین دستی 

وی بر ضرورت ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی فولاد، پتروشیمی و نیشکر تاکید کرد و افزود: شرکت های نیشکر زیادی داریم که باید گروه نخبگان وارد صحنه شوند و به مدیران جهت دهند، اساتید دانشگاهی فرهنگ سازی کنند و تحقیقات دانشگاهی را به این سمت سوق دهند البته مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز وجود دارد که باید به آنها نیز پرداخت.

استاندار خوزستان اظهارامیدواری کرد با کمک نخبگان بتوانیم جریان نفوذ لیبرالها و افرادی که با تفکر لیبرالی در جایگاه های اقتصادی ایستاده اند را از کار بیاندازیم.

طرح آمایش سرزمینی باید بروز شود

حسینی محراب همچنین در بخش دیگری از این آیین گفت: اجرای طرح آمایش سرزمین با توجه به امکانات و مقدورات خوزستان باید بروز شود، قبلا استان در سه بخش از طرح آمایش سرزمین برخوردار بوده است.

وی افزود: همانطور که صنایع بالادستی مانند نفت، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و معادن در استان را داریم باید صنایع پایین دست و کارگاه های کوچک در پایین دست متناسب با صنایع بزرگ در استان شکل بگیرند.

استاندار خوزستان گفت: اگر شمال خوزستان برای توسعه کشاورزی هدفگذاری شده حتما باید صنایع تبدیلی متناسب با بخش کشاورزی و باغبانی در این شهرها نیز شکل گیرد و تجارت خارجی و  بین الملل نیز در رابطه با همین چرخه همراه شود.

حسینی محراب اظهارکرد: احداث پایانه‌های گل و گیاه و صادرات میوه و صیفی جات از ۲ دهه پیش در دزفول شروع شده ولی هنوز حدود ۵۷ درصد آن اجرایی شده و مابقی آن باید تداوم یابد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ادامه داد: بعد از صنایع پایین دست، به خوشه های کسب و کار یا صنعتی می رسیم، اگر زنجیره صنایع بزرگ، کوچک و پایین دستی خوشه ها را به هم وصل کنیم، با تجارت خارجی می توانیم شاهد جریان ثروت در استان باشیم.

وی بیان کرد: برای همین طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان که در پایین دست سدها و زمین های کشاورزی صورت می گیرد را پیگیری کردیم؛ متاسفانه این موضوع در برنامه سال بودجه دیده نشده بود، ۱۲۰ میلیارد تومان برای مطالعه آن در نظر گرفته شده بود که با  هماهنگی دولت و  پیگیری نماینده ها حق السهم دولت در صنایع  نیشکر را افزایش دادیم.

حسینی محراب با بیان اینکه  ۴۰  درصد سهم صنایع نیشکر مربوط به بانک ملی، ۴۰ درصد سهم بانک صادرات و ۲۰ درصد سهم دولت است گفت: توانستیم اجازه بگیریم  ۳۰ هزار میلیارد تومان را در خوزستان هزینه کنیم؛  از ابتدای امسال شروع می کنیم تا این حق السهم را از طریق دولت به استان تغذیه کنیم که به اندازه بودجه پارسال استان است.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد به اندازه بودجه پارسال خوزستان توانستیم یکجا برای طرح های کشاورزی به ویژه در شمال خوزستان اقدام کنیم. از این طریق۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شمال خوزستان در قالب این طرح عملیاتی می شود.

دزفول یکی از شهرهای موفق خوزستان در اجرای نهضت ملی مسکن

استاندار خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: دزفول یکی از شهرهای موفق در طرح مسکن مهر و نهضت ملی مسکن است که باید با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی افزود: امروز شرایط طرح های مسکن در دزفول بررسی شدند که قرار است در شورای مسکن استان مطرح و پیگیری شوند.

استاندار خوزستان: تسریع در اجرای پروژه ها مولفه‌ای مهم در ارزیابی عملکرد مدیران است

رمز موفقیت مسوولان در دزفول برادری و وحدت است

امام جمعه دزفول نیز گفت: تقدیر از یک خدمتگزار یک سنت حسنه است و باید توجه داشت که یک خدمتگزار دیگر بعد از آن مسوولیت او را برعهده می گیرد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: فرماندار پیشین این شهرستان جوانی متدین، تلاشگر، انقلابی و ولایی بود که کارنامه بسیار خوبی برجا گذاشت امیدواریم فرماندار جدید نیز چنین باشد.

وی با بیان اینکه فرماندار پیشین در دوره مسوولیت خود فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرد و شبانه روز تلاش می کرد گفت: وی مدیری مردمی و جوانگرا بود که در عرصه های مختلف تلاش بسیاری داشت و به خوبی موارد را مدیریت کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: وحدت، همدلی و برادری رمز موفقیت مجموعه های مدیریتی در دزفول است که از این شهر می توان به عنوان شهر استعدادها، فرصت ها و از طرفی شهر چالش ها نام برد که امیدواریم فرماندار جدید نیز این مورد را مدنظر قرار دهد زیرا وحدت در مسائل اجرایی بسیار مهم است .

استاندار خوزستان: تسریع در اجرای پروژه ها مولفه‌ای مهم در ارزیابی عملکرد مدیران است

فرماندار پیشین شهرستان دزفول نیز گفت: آنچه در توان و بضاعت ما بود در طول ۲ سال و ۱۰ ماه گذشته برای مردم دزفول انجام دادیم.

علی فرهمندپور با قدردانی از تلاش های امام جمعه دزفول و همچنین نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای حمایت های صورت گرفته گفت: با همکاری و همدلی، تلاش های جدی برای خدمت به مردم بکار گرفته شد.

وی ادامه داد: در این مسیر، عوامل مختلفی همکاری کردند که از جمله آن اعضای شورای تامین هستند.

استاندار خوزستان: تسریع در اجرای پروژه ها مولفه‌ای مهم در ارزیابی عملکرد مدیران است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز ضمن گرامیداشت یاد ۲هزار و ۶۰۰ شهید دزفول و شهدای امنیت و سلامت این شهرستان از حسن اعتماد استاندار خوزستان و دیگر مسوولان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد: با همه توان تلاش می شود تا خدمتگزار خوبی برای مردم و انقلاب اسلامی باشم.

علیرضا خردمند از تلاش‌های فرماندار پیشین این شهرستان قدردانی کرد و افزود: دزفول شهرستانی با ظرفیت های بسیار زیاد است که حضور بیت علمای بزرگی چون شیخ انصاری، آیت الله قاضی، علامه مخبر، آیت الله عاملی نشانه سبقه فرهنگی و علمی این شهرستان است.

وی وجود دانشگاه های باقدمت و شهدای فراوان در دزفول را نشانه علمی بودن و روحیه شهادت طلبی مردم این شهرستان دانست و گفت: وجود آثار باستانی و گردشگری نشانه قدمت صنعت در دزفول است.

خردمند اظهارکرد: وجود رودخانه دز این شهرستان را به قطب کشاورزی منطقه تبدیل کرده و امیدواریم با استفاده کاربردی از این ظرفیت ها در پیشرفت و اعتلای دزفول نقش داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دست همه دغدغه مندان دزفول را به گرمی می فشارد گفت: در جهت اجرای تدابیر دولت مردمی برنامه ریزی هایی شده که امیدواریم در بخش مسکن و دیگر زمینه ها اقدامات خوبی انجام شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارکرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری موضوع رشد تولید، حمایت از صنعت و رفع موانع تولید در برنامه است که در این راستا از ظرفیت های مردمی استفاده می شود.

وی بیان کرد: برای مبارزه با فساد نیز باید اقدامات گسترده ای انجام شود، امیدواریم با وحدت و اقدامات جهادی برای تبدیل به دزفول قوی از ظرفیت های موجود و راهنمایی های استاندار خوزستان گام برداریم.

خردمند افزود: درب فرمانداری دزفول به روی همه باز است از مسوولان ادارات تقاضا می شود از تشریفات زائد و تحمیل هزینه به بیت المال خودداری کنند.

استاندار خوزستان: تسریع در اجرای پروژه ها مولفه‌ای مهم در ارزیابی عملکرد مدیران است

علی فرهمندپور از تیرماه سال ۹۹ وظیفه فرمانداری ویژه شهرستان را بر عهده داشته است و از فروردین ماه امسال با حکم استاندار خوزستان به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان خوزستان منصوب شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا خردمند بومی دزفول است که پیش از این معاونت بازرسی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان را برعهده داشته است.

خردمند سابقه فرماندهی سپاه خرمشهر را نیز دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha