۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قزوین پرداخت شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین گفت: سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت در مناطق مختلف روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان توسط بنیاد برکت به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه این ستاد از محل تبصره ماده ۱۶ به متقاضیان راه اندازی کسب و کار پرداخت شد.

سیدعلی ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف بنیاد برکت از اعطای این گونه تسهیلات را استقرار و پایداری در حوزه اشتغال در مناطق یاد شده دانست و اظهار کرد: فعالیت اجرایی بنیاد برکت در قزوین از سال ۹۸ و از بخش رودبار الموت شرقی و غربی آغاز شده و تاکنون نیز سه هزار و ۷۰۰ طرح در استان و در بخش های شغلی گوناگون با محوریت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اجرا شده است.

وی کمک به حل مشکلات عمومی جامعه از جمله احداث مراکز آموزشی، حمایت از بخش کشاورزی و کمک به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد را از مهم ترین وظایف ستاد اجرایی فرمان امام در استان برشمرد و تصریح کرد: برنامه سوم توسعه که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده، این ستاد را به عنوان یک نهاد اجتماعی معرفی کرد تا با استفاده از ظرفیت های اقتصادی و همراهی با نیروهای انقلابی و جهادی جهت افزایش سرمایه اجتماعی نظام و رفع مشکلات جامعه گام بردارد.

به گفته ابراهیمی، حمایت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توسط بنیاد برکت در قالب توانمندسازی و ایجاد اشتغال با ارایه تسهیلات قرض الحسنه، کمک به محرومان و اقشار مستضعف جامعه با توزیع بسته های معیشتی، تامین جهیزیه در قالب برنامه های بنیاد احسان و حمایت از خانواده های دارای چند قلو، امور بهداشتی، سلامت و جمعیت صورت می پذیرد.

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قزوین پرداخت شد

توزیع بسته های معیشتی با هدف حمایت از خانواده های نیازمند

وی، حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند در قالب اجرای طرح و رزمایش های مختلف را از دیگر وظایف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد و گفت: توزیع چهار هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی هر یک به ارزش هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۲۱ تن گوشت گوسفندی در قالب هشتمین رزمایش احسان و همدلی و ۱۱۲ تن گوشت مرغ در دومین مرحله پویش سفره احسان نبوی طی سال گذشته در بین جامعه هدف و خانواده های نیازمند از اقدامات این ستاد بود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین در دومین مرحله پویش دلگرمی احسان نیز توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ قلم انواع البسه، در سومین مرحله این طرح ۱۶۰ دستگاه بخاری گازی و در نخستین مرحله پویش نسیم احسان نیز ۱۹۰ دستگاه کولر آبی در بین جامعه هدف و خانواده های نیازمند توزیع شد.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح "اطعام غدیر"، تاکید کرد: برای اجرای این طرح که با همراهی مجموعه و گروه های مردمی فعال با هدف توزیع غذا در عید سعید غدیر بین نیازمندان استان در سال گذشته اجرایی شد، ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

اعزام زائر اولی های قزوینی به کربلا معلی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین با اشاره به پویش ملی اعزام زائر اولی‌ها به عتبات عالیات با حمایت بنیاد احسان این ستاد، افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال جهت کمک هزینه اعزام برای ۲۹۶ زائر اولی به عتبات عالیات طی سال گذشته در استان هزینه شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح سفیر احسان نیز ۴۰۰ نفر از ولی نعمتان ساکن در مناطق کم برخوردار استان قزوین به صورت رایگان در ایام اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.

اعطای تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون ریالی به زوج های نابارور

ابراهیمی با اشاره به حمایت های ستاد در حوزه بهداشت و درمان از خانواده های نیازمند، اظهار کرد: در راستای اجرای ماموریت های بنیاد ۱۵ خرداد که در زمینه حمایت از خانواده ها و افزایش جمعیت در مناطق محروم فعال است، تسهیلات قرض الحسنه به ۴۰ زوج نابارور که درمان آنها با موفقیت سپری شده بود، اعطا گردید.

وی یادآور شد: ۲ مرحله از پویش لبخند احسان با هدف ارایه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیش از یک هزار نفر از نیازمندان شناسایی شده در مناطق محروم با همکاری گروه جهادی شهید پورمراد و مشارکت هفت دندانپزشک جهادی در سال گذشته صورت گرفت.

این مسوول با اشاره به حمایت ستاد از افراد تحت پوشش بهزیستی نیز تاکید کرد، در "پویش مثبت حرکت" انواع تجهیزات توانبخشی شامل تشک مواج، ویلچر، واکر و عصای جسمی حرکتی در بین معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی استان توزیع و همچنین ۲ میلیارد ریال نیز جهت حمایت از بیماران صعب العلاج استان تخصیص یافت.

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قزوین پرداخت شد

حمایت از خانواده ها با توزیع بسته های آموزشی و خانواده های دارای چند قلو

این مسوول خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و پشتیبانی از خانواده های چند فرزندی، بنیاد ۱۵ خرداد که از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به شمار می رود نسبت به شناسایی خانواده های دارای سه قلو و بیشتر در سطح استان اقدام کرده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قزوین اضافه کرد: در همین راستا هشت خانواده دارای فرزند سه قلو و بیشتر که متولد ۱۴۰۱ بودند در سطح استان شناسایی شدند که ۲ خانواده در شهرستان آبیک، سه خانواده در شهرستان تاکستان، ۲ خانواده در شهرستان قزوین و یک خانواده نیز ساکن شهرستان البرز بودند.

وی از اهدای یک "بسته لبخند مادری" به این خانواده ها خبر داد و افزود: بسته های یاد شده هر یک به ارزش ۵۰ میلیون ریال و شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز نوزادان از قبیل لباس، حوله، فلاکس و لوازم مورد نیاز نوزادان بود و پوشک هر یک از این نوزادان به مدت ۶ ماه نیز برعهده بنیاد ۱۵ خرداد قرار گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: در "طرح لبخند مادری" نیز یک عدد کارت هدیه به میزان ۱۰ میلیون ریال به ازای هر نوزاد به این خانوده ها اهدا شد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۲۰ میلیون ریال سپرده گذاری به ازای هر فرزند توسط این نهاد صورت گرفت.

وی از اجرای پنجمین مرحله "پویش مشق احسان" با توزیع پنج هزار و ۱۰۰ بسته آموزشی شامل کیف و لوازم تحریر در میان دانش آموزان کم برخوردار استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای حمایت از خانواده های نیازمند ۲۰ سری جهیزیه در قالب "پویش احسانه" بین نوعروسان استان قزوین توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین تاکید کرد: طی سال گذشته همچنین ۲ هزار ۲۸۰ متر ایزوگام جهت نصب در پشت بام ۳۰ خانواده کم برخوردار در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر با همکاری گروه های جهادی استان محقق شد.

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قزوین پرداخت شد

پرداخت تسهیلات ویژه برای حمایت از کشاورزان دیمی کار استان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان قزوین از پرداخت تسهیلات ویژه برای حمایت از کشاورزان در قالب "طرح ملی جهش تولید در دیمزارها" خبر داد و افزود: با استفاده از علوم دانش بنیان، روش های نوین آبیاری، خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی روز و آموزش نیروی انسانی ماهر می توان بیشترین بهره وری را در این زمینه کسب کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا ۶۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی جهت خرید ادوات کشاورزی و حمایت از کشت محصولات دیم از سوی ستاد اجرایی در استان قزوین پرداخت شده و برای ۶۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شد.

ابراهیمی تصریح کرد: تامین رایگان کودهای اسید آمینه و NPK، تامین رایگان محلول ضدعفونی کننده بذر (بذر مال)، استخدام ۱۱ راننده و هفت مشاور متخصص کشاورزی جهت آموزش به کشاورزان با هدف افزایش بهره وری محصولات زیر کشت، اعطای کمک هزینه بیمه به کشاورزان به ازای هر هکتار ۵۰۰ هزار ریال جهت بیمه کردن اراضی زراعی زیر کشت از دیگر حمایت های ستاد از بخش کشاورزی استان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha