۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 85076084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت ماهشهر: توافق ایران و عربستان به ثبات در امنیت منطقه کمک خواهد کرد

اهواز- ایرنا- امام جمعه موقت بندر ماهشهر با بیان اینکه اصل عزت و اقتدار در توافق ایران با عربستان رعایت شد، گفت: این توافق به ثبات در امنیت منطقه کمک خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید نزار پورموسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر بیان کرد: روابط غرب آسیا به سمت صلح پایدار حرکت می‌کند و ارتباط میان کشورها در حال بهبود یافتن است؛ همچنین توافق اخیر ایران و عربستان به ثبات در امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

وی افزود: در مذاکره‌ باید با عزت و اقتدار به توافق برسیم و امیدواریم برکات این توافق را ببینیم.

خطیب جمعه ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر گفت: خداوند با بزرگواری با انسان مومن و مطیع برخورد می‌کند و نسبت به انسان عاصی و گناهکار نیز صبر می‌کند تا از گناه به بندگی و طاعت روی آورد.

وی با اشاره به مراسم افطاری ایام ماه مبارک رمضان بر لزوم رعایت اعتدال در سفره‌های رمضان افزود: این سفره‌ها مجلل و تشریفاتی نباشند و از اقشار مختلف مردم در این سفره‌ها دعوت شود.

حجت الاسلام پورموسوی خاطرنشان کرد: اغلب اوقات دیده شده که پس از اتمام غذا، کسانی که سفره را جمع می‌کنند، غذاهای باقی مانده را در سفره می‌ریزند و سفره را نیز در سطل زباله قرار می‌دهند که این نمونه بارز اسراف است؛ کسانی که بر سفره نشسته‌اند در این مواقع موظف به انجام امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی افزود: از هیات‌ها و مواکبی که زحمت می‌کشند و از جان و دل در شب‌های قدر مایه می‌گذارند تقاضا داریم معابر عمومی را مسدود نکنند زیرا امر مستحب نباید مانع از کار واجب مردم شود.

امام جمعه موقت ماهشهر گفت: مساجد، موکب‌ها و هیات‌ها باید تلاش کنند منطقه مورد استفاده خود را از نظر نظافت، پاکیزه نگه دارند و پس از پایان مراسم، منطقه را پاکبانی کنند.

وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شب قدر از هزاران ماه بهتر است یعنی یک شب از یک عمر بهتر است لذا علاوه بر حضور در مراسم این شب‌های عزیز باید سعی کنیم حداقل یک نفر را نیز با خود همراه کنیم.

پورموسوی همچنین در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با اشاره به حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مسجد الاقصی و نوار غزه گفت: رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله جوابی در خور شان و قاطعانه از غزه و لبنان به وحشی‌گری صهیونیست‌ها دادند و امیدواریم بیش از پیش شاهد این اقدامات قاطعانه باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم دنیا خود را برای نظم جدید جهان آماده کنند؛ چرا که آمریکا ذره ذره آب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha