تداوم افزایش آمار مبتلا به کرونا در فارس؛ ۲ فوتی تازه و وخامت حال ۴۲ بیمار

شیراز- ایرنا- کرونا این ویروس منحوس که ظاهرا مدتی کم رمق و ضعیف شده بود گویا دوباره در حال جان گرفتن و شعله ور شدن است تا از غفلت و عادی انگاری که در جامعه ایجاد شده استفاده کند و همچنان جان بگیرد.

به گزارش ایرنا، در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ فوتی ناشی از کرونا در فارس، شمار جان باختگان در این استان به هشت هزار و ۱۸۹ نفر رسید و این در حالی است که به نظر می رسد بیشتر مردم عطای رعایت بخشنامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را به لقایش بخشیده‌اند.

اما نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصصان امر چیز دیگری است و آنها همچنان بر لزوم رعایت دستورهای بهداشتی و جدی گرفتن خطرهای جبران ناپذیر کرونا تاکید دارند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کرونا از ابتدای شیوع در فارس تاکنون ۶۶۴ هزار و ۸۷ نفر را در این استان مبتلا کرده و جان هشت هزار و ۱۸۹ نفر را نیز گرفته است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس؛ ۲ فوتی جدید و وخامت حال ۴۲ بیمار کرونایی

با بستری ۳۵ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که اکنون در بیمارستان های فارس بستری هستند به ۲۴۳ نفر رسیده که از این تعداد، ۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند و ۲ نفر نیز در این مدت جان باختند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۵۵ هزار و ۶۴۰ نفر از شهروندان استان فارس که به کرونا مبتلا شده بودند نیز بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده و از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس؛ ۲ فوتی جدید و وخامت حال ۴۲ بیمار کرونایی
تزریق افزون بر هشت میلیون دُز واکسن در فارس

همچنین براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون در فارس تاکنون، هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۳ دُز واکسن تزریق شده که سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۳۱ دُز مربوط به نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۷۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۷۷ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۸۵ دُز نیز نوبت یادآور واکسن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha