۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85076348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهبران اکثریت و اقلیت سنا خواستار آزادی خبرنگار آمریکایی از سوی روسیه شدند  

نیویورک - ایرنا- چاک شومر رهبر اکثریت و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا در بیانیه ای  مشترک بی سابقه ای از روسیه خواستند ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال را آزاد کند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: ما بازداشت غیرقانونی ایوان گرشکوویچ شهروند آمریکایی و خبرنگار وال استریت ژورنال را به شدت محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری این روزنامه نگار شناخته شده در سطح بین المللی و محترم هستیم.

شومر و مک کانل در بیانیه خود گفتند: شک نداشته باشید، روزنامه نگاری جرم نیست."

این دو قانونگذار، یکی دموکرات از نیویورک و دیگری جمهوری خواه از کنتاکی اتهامات علیه گرشکوویچ را "بی اساس" و "ساختگی" خواندند و افزودند مقامات روسیه شواهد معتبر برای توجیه اتهامات خود ارائه نکرده اند.

شومر و مک کانل همچنین در بیانیه خود از کرملین خواستند پال ویلان یک شهروند آمریکایی دیگر را آزاد کند.

در این بیانیه آمده است: روسیه سابقه طولانی و نگران‌کننده از بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی دارد. سیستم قضایی این کشور شفافیت و عدالت را فراهم نمی‌کند.

سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) به طور رسمی ایوان گرشکویچ خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال را به جاسوسی در روسیه متهم کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری‌های دولتی تاس و اینترفاکس گفتند که یک منبع مجری قانون به آنها اطلاع داده است که سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) رسماً این روزنامه نگار آمریکایی را به جاسوسی در روسیه متهم کرده و نامه ای به این خبرنگار ارائه شده که در آن شرح اتهامات توضیح شده است.

در سیستم حقوقی روسیه، طرح اتهامات و پاسخ متهم نشان دهنده شروع رسمی یک تحقیقات جنایی است که آغاز یک روند قضایی طولانی است.

تاس به نقل از منبع خود نوشت: «تحقیقات FSB، گرشکویچ را به جاسوسی در راستای منافع کشورش متهم کرد. وی قاطعانه تمام اتهامات را رد و اعلام کرد که در روسیه به فعالیت‌های روزنامه نگاری می‌پرداخت.»

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال" در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد؛ در حالیکه می‌کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha