ورزشکاران آذربایجان غربی سال گذشته بیش از ۹۰۰ مدال ورزشی کسب کردند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ سالی موفق برای ورزش این استان بود، گفت: ورزشکاران ما پارسال حدود ۹۴۰ مدال رنگارنگ از رقابت‌های جهانی، آسیایی، بین المللی و ملی کسب کردند.

سجاد بیرامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مدال‌ها، حدود ۱۴۰ مورد مربوط به مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی بود که بیش از سه برابر سال ۱۴۰۰ برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان موجب شدند پرچم پرافتخار کشورمان بارها در میادین مختلف به اهتزاز درآید، اضافه کرد: همچنین بیش از ۸۰۰ مدال کشوری طی سال ۱۴۰۱ توسط ورزشکاران آذربایجان غربی کسب شد که رقمی قابل توجه و حدود ۹ برابر سال ۱۴۰۰ است.

ورزشکاران آذربایجان غربی سال گذشته بیش از ۹۰۰ مدال ورزشی کسب کردند

بیرامی ادامه داد: سال گذشته تعداد ورزشکاران سازمان یافته در آذربایجان غربی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید که رشدی ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت.

ورزشکاران آذربایجان غربی سال گذشته بیش از ۹۰۰ مدال ورزشی کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۹۰ نفر از ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف به اردوهای ملی رشته‌های ورزشی دعوت شدند که در این خصوص نیز ۷۶ درصد رشد داشته‌ایم.

بیرامی یکی از مزیت‌های آذربایجان غربی را دارا بودن ظرفیت میزبانی از مسابقات ورزشی در سطح بالا عنوان کرد و گفت: پارسال این استان میزبان ۶ تورنمنت بین المللی بود.

ورزشکاران آذربایجان غربی سال گذشته بیش از ۹۰۰ مدال ورزشی کسب کردند

وی یادآور شد: یکی از مهمترین مسابقاتی که میزبانی کردیم، رقابت‌های کبدی قهرمانی جوانان جهان در ارومیه بود که با حضور ۱۲ تیم برگزار شد و ایران توانست به مقام دوم جهان دست یابد.

بیرامی تاکید کرد: در این رقابت‌ها ارومیه از ۴۰۰ ورزشکار، مربی، داور و دست اندرکار کبدی کشورهای مختلف میزبانی کرد و علاوه بر آن، انتخابات ریاست فدراسیون کبدی آسیا هم به بهترین شکل ممکن با حضور روسای فدراسیون‌های کشورهای عضو برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی همواره یکی از استان‌های موفق در مدال آوری جهانی در رشته‌های مختلف است بطوریکه ورزشکاران این استان در سال‌های اخیر در رشته‌های والیبال، ورزش‌های ناشنوایان، جانبازان و معلولان، کبدی، هاکی و رشته‌های رزمی توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی برای کشورمان کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha