۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85077058
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ خانه ورزش روستایی در کردستان ایجاد شد

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85077058
۲۰ خانه ورزش روستایی  در کردستان ایجاد شد

سنندج- ایرنا- رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان گفت: تاکنون ۲۲۰ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان ایجاد شده است که ۲۰ مورد آن مربوط به سال گذشته بود.

هیرش اسماعیل زاده روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال هم با توجه به درخواست شهرستان‌ها و اعتبار دریافتی از فدراسیون، خانه‌های ورزش روستایی ایجاد و تجهیز خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌های این هیات، احیا و برگزاری جشنواره بین‌المللی بازی های بومی، محلی استان است که دبیرخانه دائمی آن در شهرستان مریوان است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان یادآور شد: این جشنواره از سال ۱۳۹۹ و به واسطه شیوع ویروس کرونا، مغفول مانده است که تلاش می کنیم آن را اردیبهشت یا خرداد امسال با هدف توجه مردم به ورزش‌های بومی و آشنایی با فرهنگ غنی منطقه، احیا و برگزار کنیم.

اسماعیل زاده ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم هیات، ثبت بازی های بومی محلی کردستان به صورت ملی و در مرحله بعد، ثبت جهانی از طریق یونسکو است.

وی بر ضرورت وجود امکانات ورزشی در روستاها تاکید کرد و افزود: استان به واسطه بهره مندی از جمعیت زیاد نیروی جوان، ظرفیت بالایی برای احیا بازی های بومی محلی دارد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان با بیان اینکه احداث چمن مصنوعی در روستاها در دستور کار امسال هیات است، گفت: هدف ما توسعه وزرش در میان جوانان روستایی و مردم روستا است.

بیش از ۶۷ هزار ورزشکار کردستانی سازمان یافته و بیمه شده در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha