۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 3099
کد خبر: 85077061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس اردن خواهان گشودن مرزها و اعلام جهاد برای آزادی مسجدالاقصی شد

تهران- ایرنا- نماینده پارلمان اردن خواستار اعلان جهاد و داوطلب‌گیری در تمام کشورهای اسلامی به منظور آزادسازی مسجد الاقصی و بازگشایی تمام مرزها با فلسطین اشغالی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «خلیل عطیه » تصریح کرد که دشمن جنایتکار صهیونیستی تنها زبان زور و قدرت را می‌فهمد و هر موضعی که در حد و تناسب جنایات و تجاوزات این رژیم نباشد، بی‌ارزش خواهد بود.
وی اظهار داشت که هتاکی نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و ضرب و شتم وحشیانه نمازگزاران فلسطینی و اعتکاف کنندگان در این مسجد، تجاوز آشکار علیه دین اسلام و حاکمیت اردن بر مقدسات اسلامی قدس است.
وی گفت که جنایات بزدلانه دشمن صهیونیستی نقض توافق عقبه و شرم الشیخ است و صهیونیست‌های اشغالگر هیچ عهد و پیمانی نمی‌شناسند.
این نماینده اردنی تاکید کرد که حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی نباید بی‌پاسخ بماند و صرف محکومیت اکتفا نمی‌کند، بلکه باید اقدامی عملی صورت گیرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه گذشته با هتک حرمت به قبله نخست مسلمین، صدها فلسطینی معتکف در مسجدالاقصی را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند و حداقل ۴۰۰ نمازگزار را بازداشت کردند.
یورش وحشیانه سربازان اسرائیلی به مسجدالاقصی واکنش کشورها و جریان‌های مختلف منطقه را در پی داشته است. کشورهای ایران، یمن، اردن، ‌ عربستان، ‌ مصر، ‌ترکیه و تشکلات جبهه‌ی مقاومت با محکوم نمودن این حمله، آن را نقض قوانین حقوق بشر دانسته و خواستار واکنش جامعه جهانی به این جنایت شدند.

دولت اردن و رژیم اشغالگر اسرائیل با یک توافقنامه سازش که در سال ۱۹۹۴ امضا شد و به نام توافق «وادی عربه» معروف است، روابطشان را عادی کردند اما از آن زمان، مردم و سیاستمداران و شخصیت های دینی بارها در سخنرانی ها یا تظاهرات و تجمع های خود خواهان لغو این توافقنامه و قطع روابط امان با تل آویو و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha