نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است

مهاباد - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و محروم و ارتقای شاخص‌های توسعه در این مناطق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی عصر شنبه در آیین معارفه سرپرست فرمانداری میرآباد اظهار کرد: سعی بر این است شاخص‌های توسعه در زمینه‌های مختلف در مناطق کمتر برخوردار به میانگین استانی و کشوری ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان‌های مختلف استان، بررسی میدانی شرایط، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه شناسایی شد و بر همین اساس اینک میرآباد به عنوان بیستمین شهرستان در جغرافیای استان دارای ساختار سیاسی و فرمانداری شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این شهرستان تازه تاسیس از قبل دارای محرومیت‌های بویژه در زمینه راه‌های مواصلاتی و مراکز درمانی و بهداشتی بود که قرار شد مرکز جامع سلامت بزودی در این شهرستان راه اندازی شود.

نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است

وی ادامه داد: در سایر شهرستان‌های استان، ساختار فرمانداری شکل گرفته اما در میرآباد که به تازگی به شهرستان ارتقا پیدا کرده باید ساختار سازمانی در فرمانداری شکل گیرد و نیروی انسانی لازم برای این منظور به کار گرفته شود.

ابراهیمی تاکید کرد: این شهرستان دارای یک بخش مرکزی است و به زودی بخش جدیدی به نام «زاب» نیز دایر و بخشدار آن نیز منصوب خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این منطقه مرزی و حساس است، افزود: دشمنان نقشه‌های شومی برای کشور ما کشیده و یک روز معیشت مردم و یک روز دین را نشانه می‌گیرند لذا مردم و مسوولان باید هوشمندانه برای مقابله با دشمن عمل کنند.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان دارد که باید از این مرز به عنوان یک فرصت برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

در پایان این آیین حسین خضری با حکم استاندار آذربایجان غربی به عنوان نخستین سرپرست فرمانداری میرآباد منصوب و حکم انتصاب وی قرائت شد.

حسین خضری از نیروهای بومی منطقه و دارای مدرک تحصیلی کارشناس حقوق قضایی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی است و پیش از این انتصاب، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سردشت بود.

نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است

وی علاوه بر این سابقه عضویت شورای اسلامی شهر سردشت، بخشدار بخش وزینه با مرکزیت میراباد، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت و مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد را نیز در کارنامه خود دارد.

پس از این آیین، مسوولان از ساختمان در حال ساخت مجتمع ادارات میرآباد که عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۸ شروع شده بازدید کردند.

نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است

این ساختمان در زمینی به مساحت ۵۷۳ مترمربع و ۹۸۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه، با ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانداری در حال ساخت است

به گزارش ایرنا، با ابلاغ معاون اول رییس جمهور، در مراسمی در هشتم فروردین با حضور استاندار آذربایحان غربی و جمعی از مدیران اجرایی، نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی و استقبال مردم در این شهر برگزار شد، شهرستان شدن میرآباد به‌طور رسمی اعلام شد.

براساس مصوبه هیات وزیران، بخش وزینه از مناطق قبلی شهرستان سردشت به نام بخش مرکزی تعییر نام یافت و در حوزه استحفاظی شهرستان میرآباد قرار گرفت تا این شهرستان متشکل از ۲ بخش مرکزی و زاب به مرکزیت شهر میرآباد تشکیل شود.

شهر میرآباد که پیشتر از توابع شهرستان سردشت بود، حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha