۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85077351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات استان خوزستان با اولویت بندی پیگیری و رفع شود

اهواز - ایرنا- نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مسائل و مشکلات استان براساس اولویت بندی حل و فصل شود و مردم نیز در جریان روند پیگیری آنها قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با استاندار خوزستان، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه استان در استانداری خوزستان، افزود: پروژه های بزرگی همچون طرح آبرسانی غدیر در استان انجام شد اما متاسفانه به درستی درباره این کار ارزشمند اطلاع رسانی صورت نگرفت تا مردم از این اقدام مطلع شوند.

وی گفت: قبل از اجرای طرح غدیر بسیاری از مناطق استان آب نداشت یا از کیفیت خوبی برخوردار نبود که با اجرای این طرح وضعیت آب شرب مناطق غربی و جنوبی استان بسیار بهبود یافت.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: یکی از مواردی که باید در اهواز پیگیری شود وجود نخاله های ساختمانی در شهر است که باید هرچه زودتر جمع آوری شود چون شهر اهواز را نازیبا کرده است.

وی گفت: برخی شهرهای خوزستان نیز با مسائل زیادی مواجه هستند مانند شهر ایذه که مردم این شهرستان از بیکاری و نداشتن آب شرب مناسب رنج می برند و باید برای حل مشکلات این شهرستان هر چه سریعتر پای کار آمد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: طرح های گوناگونی در استان وجود دارد که برای انجام آنها باید پیگیری های لازم انجام شود به عنوان‌ مثال برخی پروژه های صنعتی در استان با پیشرفت فیزیکی زیاد به حال خود رها شده است درحالیکه برای ایجاد اشتغال و تولید بیشتر در استان باید برای تکمیل آنها پیگیری های لازم انجام گیرد.

مسایل فرهنگی در استان باید مورد توجه قرار گیرد

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در استان به طور جدی در نظر گرفته شود مسایل فرهنگی است که پارسال آسیب های زیادی در این حوزه داشتیم و غفلت های صورت گرفته است.

سردار حسن شاهوار پور بر برگزاری برنامه های فرهنگی در حوزه بانوان بسیار تاکید کرد و گفت: در حوزه بصیرتی نیاز است مسئولان در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه بانوان اقدامات موثری انجام دهند که پارسال ۳۵ هزار کلاس و جلسه در این خصوص انجام گرفت.

وی گفت: لازم است یک بسیج عمومی با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و نیروی انتظامی برای جلوگیری از فتنه های دشمنان در حوزه فرهنگی انجام شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: در حوزه تولید و اشتغال، صنایع بالادستی بسیار قوی در خوزستان مستقر است اما در حوزه صنایع پایین دستی در بخش توسعه و تقویت این صنایع با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: متاسفانه نیروی متخصص لازم در استان برای کار در حوزه تولید کم است و باید آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای برای پرورش نیروی ماهر جدیتر ورود کنند.

سردار شاهوار پور ادامه داد: باید برای ایجاد اشتغال در استان از شرکت های بزرگ‌ کمک گرفته شود و افرادی که به سن بازنشستگی رسیده اند بازنشسته شوند و نیروی جوان جایگزین آنها شود.

وی تاکید کرد: بانک های استان نیز باید مشخص کنند که تا چه میزان برای ایجاد اشتغال و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد می توانند تسهیلات پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha