۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85077664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معترضان به گرانی های گسترده در ۶۰ شهر مغرب به خیابان آمدند

تهران – ایرنا - صدها نفر از معترضان و فعالان اجتماعی در شهرهای مختلف مغرب شنبه شب به خیابان‌ها آمدند تا به گرانی‌های گسترده و بی‌سابقه اخیر در این کشور اعتراض کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از« العربی الجدید»، معترضان در بیش از ۶۰ شهر مغرب شنبه شب به خیابان ها آمدند و از گرانی بی سابقه مواد غذایی طی هفته های اخیر و کاهش قدرت خرید مردم انتقاد کردند.

معترضان به دعوت «جبهه اجتماعی مغرب» با تجمع در میادین شهرها و تحت نام «مبارزه مداوم علیه گرانی و ستم اجتماعی»، خواهان اقدام فوری و ضروری دولت برای کاهش قیمت سبزیجات، میوه‌، ماهی، گوشت و سایر مواد غذایی اساسی و بازگشت آن به نرخ های قبلی شدند.

این جبهه پیشتر در بیانیه ای از «گرانی بالا و بی‌سابقه مواد غذایی اساسی به‌ویژه گوشت، ماهی و سبزیجات» و همچنین «گرانی بیش از حد و غیرقابل توجیه سوخت با وجود قیمت پایین نفت در سطح بین‌المللی» انتقاد کرده بود.

جبهه اجتماعی مغرب همچنین یک تجمع اعتراضی در شهر رباط پایتخت مغرب و در مقابل مقر پارلمان ترتیب داد که طی آن صدها معترض، با در دست داشتن بنرهایی در محکومیت افزایش قیمت ها، علیه دولت شعار دادند.

همزمان با آغاز ماه رمضان در مغرب، قیمت سبزیجات، میوه‌، انواع گوشت، ماهی و خرما رکورد زد و با وجود ابراز اطمینان دولت مبنی بر تامین محصولات با قیمت پایین، اما واقعیت حاکم بر بازارهای شهری و روستایی مغایر آن بود و گرانی ها ادامه یافت.

در همین حال کمیسیون عالی برنامه‌ریزی مغرب که یک نهاد دولتی مرتبط با برنامه‌ریزی است، نرخ تورم در پایان فوریه گذشته را ۱۰.۱ درصد اعلام کرد و علت آن را افزایش قیمت ۲۰.۱ درصدی مواد غذایی و ۳.۶ درصدی اقلام غیرخوراکی دانست.

معترضان در ۶۰ شهر مغرب به خیابان آمدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha