۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85077750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمشق: روابط با تهران راهبردی است/ ایستادگی ایران در کنار سوریه از روزهای اول جنگ

تهران-ایرنا- معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که از همان ابتدای جنگ ظالمانه علیه این کشور، ایران در کنار ما ایستاد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «ایمن سوسان» در گفت وگو با روزنامه الوطن افزود که روابط ایران و سوریه راهبردی است و تهران از همان روزهای اول آغاز جنگ ظالمانه علیه سوریه در کنار ما ایستاد.

وی درخصوص اعطای نشان شایستگی به «مهدی سبحانی»، سفیر پیشین تهران در دمشق گفت که اهدای نشان شایستگی درجه ممتاز از سوی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به سبحانی ، به پاس تلاش های وی در گسترش روابط تهران و دمشق است.

سوسان تاکید کرد که این نشان تنها یک نشان دیپلماتیک نیست، بلکه در راستای تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و تاکید بر روابط راهبردی میان دو کشور است.

معاون وزیر خارجه سوریه اضافه کرد که سبحانی در چارچوب سیاست کشورش، تلاش های فراوانی برای گسترش روابط ایران و سوریه انجام داد، بنابراین او مستحق نشانی است که رئیس جمهور سوریه به او اهدا کرد.

سبحانی نیز در گفت وگو با الوطن درخصوص گسترش همکاری های اقتصادی میان ایران و سوریه گفت که روابط اقتصادی دو کشور نیازمند فضای مناسب از جمله قوانین، امور بانکی و سرمایه گذاری است و این مسائل به ایجاد فضای مناسب برای تقویت روابط اقتصادی کمک می کند.

بر اساس این گزارش، مهدی سبحانی، سفیر پیشین ایران در دمشق در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در این کشور، روز گذشته (شنبه) نشان شایستگی سوریه را دریافت کرد.

سبحانی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان اعزام خواهد شد.

«حسین اکبری» دیگر دیپلمات وزارت خارجه جایگزین سبحانی در دمشق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha