اجرای پایلوت حفظ و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در هر شهرستان

تهران- ایرنا- رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: سال گذشته سیاستگذاری‌های لازم در زمینه حفظ و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی انجام شد بنابراین هر شهرستان یک پایلوت را برای اجرای این طرح باید عملیاتی کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا افلاطونی» در نشست با مدیران و کارکنان معاونت حفظ کاربری اراضی و یگان حفاظت اراضی کشاورزی اظهار داشت: لازم است مشخصات پایلوت‌ها استخراج شود و گام بعدی انتخاب مدل حقوقی برای یکپارچه‌سازی است که به‌ صورت تعاونی، شرکت سهامی زراعی و کشت و صنعت می‌تواند باشد.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: در موضوع یکپارچه‌سازی لازم است با معاونت آب و خاک، سازمان تعاون روستایی و معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی نیز هم هماهنگی‌های لازم انجام شود.

افلاطونی با اشاره به این که در حفظ کاربری اراضی کشاورزی با وضع مطلوب فاصله داریم، گفت: باید با تغییر نگاه سنتی در این زمینه و بکارگیری فناوری‌های روز، به سمت پایش هوشمند و دقیق و حل مشکلات پیش برویم.

وی افزود: مسوولیت اصلی پایش هوشمند اراضی کشاورزی با یگان حفاظت است اما لازم است دیگر دفاتر ذی‌ربط هم در این زمینه همکاری کنند.

رییس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: در زمینه پایش هوشمند می‌توانیم از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز استفاده کنیم.

افلاطونی با اشاره به اینکه واگذاری برخی از امور اجرایی مانند وظایف تبصره ۲ و اجرای احکام قطعی قضایی در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: واگذاری و برون‌سپاری وظایف سازمان باید با شرکت‌هایی باشد که آشنایی و تسلط لازم را برای ارائه خدمات باکیفیت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha