۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85078239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد برکت ۲۰ میلیارد تومان طرح بهداشتی در لرستان اجرا کرد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان گفت: ۲۰ میلیارد تومان از طرح های حوزه بهداشت و درمان استان سال گذشته با کمک بنیاد برکت اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا "مجید طائف" روز یکشنبه در بازدید فرهاد زیویار استاندار لرستان از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: از مجموع ۳۸ پروژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ۲۷ مورد با محوریت خانه های بهداشت روستایی بهره‌برداری شد و۱۱ پروژه نیز آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: تعهد بنیاد برکت لرستان در حوزه بهداشت و درمان حدود ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۲۰ میلیارد تومان از آن تامین و پرداخت شده است.

طائف خاطرنشان کرد: در حوزه نوسازی مدارس نیز در مجموع ۱۱۱ پروژه تقبل شد که ۱۸ پروژه تحویل داده شده و ۱۵ پروژه دیگر در حال اتمام نهایی است و از ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تاکنون ۲۲ میلیارد تومان به صورت کامل پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد برکت لرستان بیان کرد: ۱۶۸ مدرسه استان سنگ چین، چادری و کپری و تامین اعتبار اولیه آن ۲۰ میلیارد تومان بوده که برای شروع کار به حوزه نوسازی مدارس پرداخت شده است اما آنچه در کلان تعریف شده و مابقی نیز مراحل بعدی در حین پیشرفت کار و گزارش پیشرفت فیزیکی پرداخت می شود.

طائف با اشاره به اینکه در بنیاد احسان حدود ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف حوزه اجتماعی، ارائه خدمات شده است گفت: محوریت کار بنیاد احسان با گروه‌های مردمی است و با بدنه کاری ستاد فعالیت می‌کنند که در مجموع از ظرفیت حدود یکهزار و ۲۵ گروه و فعال اجتماعی در هر رزمایشی به فراخور موضوع استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: محوریت کار بنیاد ۱۵ خرداد نیز حوزه جمعیت، توانبخشی و درمان است که در طی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان در این حوزه تامین اعتبار و هزینه شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته سهم بنیاد برکت از محل تبصره ۱۶ ۴۲۰ میلیارد تومان بوده و در سایر سرفصل‌های کاری به عنوان حامی و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های خود را انجام داده است.

طائف افزود: همچنین تعهد بنیاد برکت لرستان بذای طرح جهش تولید در دیمزارها ۳۵۰ هزار هکتار است که تاکنون ۳۱۰ هزار هکتار کشت شده و از ۲۴ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان تعهد تامین ادوات کشاورزی ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تامین شده است .

مدیرکل بنیاد برکت لرستان همچنین تصریح کرد: در حوزه اجتماعی ۱۰ خانه‌ احسان در سطح استان فعال است که هرکدام برابر تقسیم‌بندی وزارت کشور در مرکز استان پنج محله و پنج محله در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha