فیلم | تولیت حرم شاهچراغ(ع): مردم باید آثار تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» را لمس کنند

شیراز-ایرنا-تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت: دولتمردان به ویژه رئیس جمهور دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی و انقلابی سکان اجرایی کشور را بر عهده دارند باید همه توجه خود را بر تحقق شعار سال متمرکز کنند و آثار جدی این تمرکز و تلاش دولت باید در متن جامعه اسلامی و زندگی مردم به وضوح دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: مهار تورم و رونق تولید از مهمترین مسایل جامعه اسلامی در شرایط کنونی هستند و انتخاب این شعار از سوی رهبر معظم انقلاب بر اساس آگاهی و شناخت دقیق از فضای کلی جامعه و کشور است.

ضرورت جدی گرفتن وضعیت اقتصادی کشور

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: هر ۲ مقوله «تورم» و «تولید» به صورت مستقیم با سفره مردم و مسایل زندگی روزمره جامعه اسلامی ارتباط همه جانبه دارد و بسیاری از خانواده‌ها از لجام گسیختگی تورم در کشور گلایه مند هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری بیان کرد: تغییرات روزانه و هفتگی قیمت‌ها امکان برنامه‌ریزی را برای زندگی مردم به شدت مشکل و زندگی را برای بخشی از اقشار جامعه تلخ کرده است. لذا ضرورت دارد که دولتمردان و متولیان امور اقتصادی و همچنین تمام افرادی که می‌توانند در این حوزه نقشی ایفا کنند وضعیت معیشتی مردم و مهار تورم را جدی بگیرند.

مهار تورم راهکاری اساسی برای رونق اقتصادی

وی با اعتقاد به اینکه مهار تورم یکی از راهکارهای اساسی برای تثبیت اقتصاد کشور و رونق اقتصادی است، گفت: رونق تولید هم ارتباط مستقیمی با حوزه تورم دارد؛ اگر تولید در کشور رونق پیدا کند و چرخه اقتصادی کشور با سرعت بیشتری حرکت کند شاهد مهار بخشی از تورم خواهیم بود.

تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گفت: وقتی عرضه کالا، اشتغال جوانان و گردش مالی و اقتصادی کشور رونق پیدا کند رکود و تورم متوقف می‌شود و اقتصاد کشور به رونق دوچندان می‌رسد. من معتقدم دولتمردان به ویژه رئیس جمهور دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی و انقلابی سکان اجرایی کشور را بر عهده دارند باید همه توجه خود را بر تحقق شعار سال متمرکز کنند و آثار جدی این تمرکز و تلاش دولت باید در متن جامعه اسلامی و زندگی مردم به وضوح دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری اظهارکرد: فرصت، فرصت مغتنمی است. دولت انقلابی، جوان و متکی بر نیروهای مردمی و انقلابی قطعا می‌تواند با برنامه‌ریزی و تلاش خود از عهده حل این مشکلات و همچنین کنترل تورم و رونق تولید برآید.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲، سال جدید را سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha