۹ طرح آموزشی دزفول تا پایان امسال تکمیل می شود

دزفول-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان گفت: ۹ طرح آموزشی نیمه تمام با پیشرفت ۵۰ یا ۶۰ درصد در دزفول در حال ساخت است که تلاش می شود تا پایان امسال به مرحله بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سعیدی پور یکشنبه شب در نشست با مدیر آموزش و پرورش دزفول در محل دفتر این مدیریت افزود: تلاش می شود بخشی از این طرح ها با کمک خیران، اعتبارات ملی و استانی بخشی تا مهر ۱۴۰۲ و بخشی دیگر تا پایان سال تکمیل شوند .
وی افزود: مشکلات مدارس دزفول در حوزه تجهیزات و توسعه مدارس بررسی شدند و تصمیمات خوبی گرفته شد که در نشست های بعدی کارشناسی خواهند شد.
تعهد خیر مدرسه ساز دزفولی برای ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان گفت: توافقات خوبی انجام شد و غلامحسین زاده دباغ از خیران این شهرستان متعهد شد ۲ مدرسه ۶ کلاسه در مناطق محروم و کم برخوردار پیام نور و میانرود دزفول با مشارکت نوسازی مدارس بسازد.
وی اظهارکرد: بعد از تکمیل بخشی از این ۲ مدرسه، سازمان نوسازی مدارس ورود و تلاش می شود تا پایان مهر ۱۴۰۳ به مرحله بهره برداری برساند.
سعیدی پور گفت: تلاش می شود بخشی از مشکلات را با کمک خیرین و اعتبارات استانی رفع کنیم و نیاز آموزش و پرورش را رفع کنیم .
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول و عضو مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان نیز در این نشست با اشاره به حضور گسترده خیران این شهرستان در حوزه های مختلف گفت: خیران دزفول پنج سال به عنوان اولین شهر در حوزه مدرسه سازی مطرح بود.
عبدالنبی دفتری افزود: استان خوزستان پیش از این در رتبه ۱۶ کشور در حوزه خیران مدرسه سازی قرار داشت اکنون در رده اول یا دوم کشوری است که نسبت به جمعیت وضعیت بسیار خوب است.
وی با اشاره به اینکه استان خوزستان با حدود سه میلیون نفر جمعیت با استان تهران با ۲۰ میلیون نفر جمعیت مقایسه می شود گفت: همت خیران دریادل دزفول در همه کشور سرآمد است.
دفتری اظهارکرد: خیران دزفول در حوزه ازدواج، مدرسه سازی و درمان پیش قدم هستند.
۶۰ درصد مدارس دزفول خیرساز هستند
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول ضمن قدردانی از خیران در همه حوزه ها گفت: دزفول شهر خیرخیز بوده و تا الان حداقل ۶۰ درصد مدارس دزفول خیرساز و بقیه دولتی هستند.
وی با اشاره به فعالیت خیران مدرسه ساز دزفول ادامه داد: امروز خیر دزفولی ساخت ۲ طرح آموزشی را تقبل کرد، خانواده رضا زاده یکی از خیران دزفول نیز پیش از این متعهد شدند در یک ملک خود مدرسه بسازند، یک خانواده دیگر که خواستند گمنام باشد نیز ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه را متعهد شدند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز گفت: امروز در خصوص مشکلات مدارس در حضور مدیر کل نوسازی مدارس و مجمع خیران بحث و تبادل نظر شد تا مدارس روستاها، حاشیه ای و مناطق محروم تکمیل و برای سال تحصیلی جدید مشکلات کمتر شود.
امیر ظاهرطحان افزود: موافقت لازم برای تکمیل ۹ مدرسه نیمه تمام دزفول انجام شد و پیگیر هستیم این مدارس تکمیل و به مدارس فعال بپیوندند.
حدود ۸۰ مدرسه دزفول نیازمند نوسازی هستند
وی با بیان اینکه در دزفول کمبود تعدادی کلاس داریم گفت: در حال حاضر ۲۶۵ فضای آموزشی و ۴۰۰ مدرسه ابتدایی متوسطه اول، دوم، فنی و کاردانش در دزفول داریم.
مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: ۷۰ یا ۸۰ مدرسه در دزفول که در طول هشت سال جنگ تحمیلی دچار اصابت موشک شدند نیازمند مرمت و بازسازی هستند که امیدواریم نوسازی شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز ضمن تسلیت ضربت خوردن امام علی (ع) گفت: غلامحسین زاده دباغ از خیران دزفول امشب متعهد شد ۲ دبیرستان ۶ کلاسه در میانرود و پیام نور تا سقف ۴۰ درصد بسازد و مابقی آن را نوسازی مدارس و آموزش و پرورش تکمیل کنند.
محمدحسن پرآور افزود: دزفول به عنوان بهشت خیرین همیشه مطرح بوده و خیران در زمینه های بهداشتی، دانشگاهی، بیمارستانی، آموزش وپرورش و آثار تاریخی پیش قدم هستند که به حضور خیران مفتخریم.
وی افزود: شورای شهر دزفول نیز شرایط را برای ساخت و ساز تسهیل خواهد کرد. طبق پیگیری های انجام شده مقرر شده زمین اوقافی واقع در پیام نور با توافقی که با اوقاف شده برای مدرسه سازی اختصاص یابد زیرا در این منطقه دبیرستان دخترانه نداریم و باعث شده اهالی یا ترک تحصیل کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: شورا و شهرداری در خصوص طرح های خیرساز خیرین همکاری لازم را دارد و نظارت، عوارض و صدور پروانه ساختمانی برای آموزش وپرورش رایگان است؛ در خصوص وسایل راهسازی، تخریب و حفاری نیز شهرداری و شورا همکاری لازم را داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha