۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85078899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح "ایما" به منظور ترویج حس مسئولیت پذیری در مدارس خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح "ایما"(اداره یک روز مدارس ایران) به منظور ترویج حس مسئولیت پذیری در مدارس استان خوزستان اجرا شد.

مسعود حمیدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح ایما توسط اعضای شورای دانش آموزی هر مدرسه انجام می‌شود، افزود: یکی از وظایف آموزش و پرورش تربیت و آموزش مسائل رفتاری و اخلاقی به دانش آموزان است از این رو با اجرای طرح‌های مختلف در مدارس تلاش داریم در کنار مسائل تئوری، دانش آموزان را با ارزش‌های اخلاقی نیز آشنا کنیم.

وی ادامه داد: به منظور آموزش مهارت‌های زندگی، ایجاد روحیه همکاری و تعامل بین دانش‌آموزان طرح «ایما» توسط دانش آموزان اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، مدیریت مدرسه توسط دانش آموزان را موجب تقویت روحیه مشارکت و تعامل در آنها دانست و گفت: علاوه بر تقویت روحیه تعامل و مشارکت در دانش آموزان این طرح به مسئولیت پذیری و مدیریت در کارهای آنها نیز کمک می‌کند.

حمیدی نژاد اظهارکرد: دانش آموزان در این طرح، مدرسه را اداره و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی را تمرین می‌کنند ضمن اینکه مدیریت مدرسه بر نحوه رفتار دانش آموزان نظارت دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع پرورش در مدارس استان خوزستان افزود: در این طرح به دانش آموزان بها داده می‌شود تا توانایی انجام کارهای خود را داشته باشند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha