۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۲۸
کد خبر: 85078501
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیین احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه برگزار شد

قم- ایرنا - آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بامداد دوشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین پرشور معنوی که با قرائت دعاهای افتتاح و جوشن کبیر و ذکر الغوث الغوث همراه بود، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه طی سخنانی اظهار داشت:‌ کسانی که ثروت، هنر، بیان، قلم و فضای مجازی خود را در اختیار رسانه‌های دشمن قرار داده‌اند، باید در برابر خدا پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی افزود: جوانانی که تحت تاثیر این فضاهای مجازی دچار انحراف شدند، و بدبینی پیدا کرده‌اند، علتش نیست جز آن آقایی که مردم می‌شناسند یا شخصی که هنرمند است، و باید در زمینه‌های مختلف به جامعه خدمت کند.

وی بیان داشت: ما دست همه هنرمندان، ورزشکاران، خطیبان و کسانی که اهل شعر و قلم هستند را می‌فشاریم و احترام می‌کنیم، اما اگر یک خطیب و هنرمندی که الگوی جوان‌هاست، سخن، شعر و هنرش ابزار دشمن و ایجاد یاس در جوانان شود، پیش خدا مسئول است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خیلی مراقب عملکردمان باشیم، چون ممکن است، چند نفر آن را مورد ارزیابی قرار دهند، باید حواسمان جمع باشد، مال ماندگار نمی‌ماند باید در مسیر خدمت باشد، بیان نیز باید در مسیر خدمت دین باشد.

رفیعی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: در کشور ما تورم وجود دارد و گروه‌هایی دچار ضعف اقتصادی هستند، خانواده‌هایی برای ازدواج دختر و پسر خود مشکل دارند، کسانی که توانایی دارید، فکر نکنید این مال برای شما باقی می‌ماند، کار مردم را راه بیندازید.

در نخستین شب از لیالی پرخیر و برکت قدر و سالروز ضربت خوردن مظلومانه حضرت علی(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و مکان‌های گوناگون مذهبی در شهر قم شاهد حضور خیل گسترده مردم به‌ویژه جوانان برای برپایی آیین احیا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha