۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۳۲
کد خبر: 85078506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم جنوب‌شرق تهران شب قدر را کنار مزار شهدا احیا گرفتند

قرچک - ایرنا - همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که بنابر روایات یکی از لیالی قدر است، مردم مومن و روزه دار جنوب شرق استان تهران تا پاسی از بامداد با سرگرفتن قرآن، در کنار مزار شهدا احیا کرده و ندای اَلغَوث اَلغَوث خَلِصّنا مِن ‌النّارِ یا رَب سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی و مومن شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بامداد دوشنبه با حضور در صحن مطهر امامزادگان مدفون در این مناطق، مساجد ، تکایا و هیأت‌های مذهبی، در اولین شب از شب های قدر ، شب زنده داری و به درگاه خداوند متعال استغاثه کردند.
مردم مومن و روزه‌دار این خطه از میهن اسلامی مان با حضور در صحن مطهر امامزاده یحیی(ع)، صحن مطهر امامزاده طاهر و مطهر، مساجد و حسینیه‌ها دست نیاز به آسمان بلند کرده و با نوای ملکوتی بّکَ یا الله، از خداوند رحمان و رحیم مغفرت و آمرزش گناهانشان را طلب کرده و با چشمانی اشکبار از درگاه ایزد منان درخواست کردند تا تقدیر آنان را به خوبی در سال پیش رو رقم بزنند.

مردم جنوب‌شرق تهران شب اول قدر را در کنار مزار شهدا احیا گرفتند


مردم خداجوی ورامین با سر گرفتن قرآن و قرائت دلنشین جوشن کبیر، مناجات و دعا به درگاه الهی طلب عفو و بخشایش و نیکوترین تقدیر را از درگاهش طلب کردند.
در شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جهان، زائران و مجاوران آن حضرت با حضور در صحن مطهر ایشان، نخستین شب قدر را تا به صبح احیاء کرده و با واسطه قرار دادن ۱۴ معصوم به درگاه خداوند، طلب عفو و بخشش گناهان خود شدند.
زائران و مجاوران در حالی که قرآن بر سر گرفته و در صحن و رواق‌های مطهر این امامزاده جلیل‌القدر حضور داشتند، از درگاه خدای متعال خواستار بهترین تقدیر برای مردم ایران شده و برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کردند.

مردم جنوب‌شرق تهران شب اول قدر را در کنار مزار شهدا احیا گرفتند


در شهرستان‌های قرچک و پاکدشت نیز مردم با حضور در مسجد جامع، حسینیه‌ها و گلزار شهدای گمنام قران بر سر گرفته و مراسم احیاء شب قدر را برگزار کردند.
شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.
شب نوزدهم ماه رمضان، اوّلین شب از شب‌های قدر است، شبی که در تمام سال به خوبی و فضیلت آن وجود ندارد

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha