آماده تشکیل کمیته‌ مشترک با دانشگاه برای فعال‌سازی اقتصاد آذربایجان غربی هستیم

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در تبدیل علم به ثروت باید فعال و در توسعه صنعت در کنار دستگاه‌های اجرایی باشند، گفت: آماده تشکیل کمیته‌های مشترک با دانشگاه برای فعال‌سازی حوزه اقتصاد استان هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در دیدار با روسای دانشگاه‌های آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف، افزود: از این ظرفیت در حوزه‌های مدیریتی استانداری و استان استفاده شده و تغییراتی نیز در ساختار مدیریتی استانداری برای رسیدگی تخصصی به مباحث مختلف اعمال شده است.

وی از ارائه برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاهی در امور مختلف استقبال کرد و ادامه داد: دانشگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت مرزی استان و هموار کردن مسیر توسعه آذربایجان غربی، برنامه‌های تحول گرا ارائه داده و از ظرفیت اختیاراتی که به استان در زمینه ساماندهی مرزها و احیای دریاچه ارومیه داده شده، استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تاثیر فعال سازی بخش حمل و نقل باری راه‌آهن استان در کاهش تورم بویژه در بخش کالا و خدمات اضافه کرد: در کنار توسعه حوزه مسافری راه‌آهن استان، برای حوزه اقتصادی و باری این بخش نیازمند برنامه ریزی و طرح‌های علمی هستیم.

آماده تشکیل کمیته‌ مشترک با دانشگاه برای فعال‌سازی حوزه اقتصاد آذربایجان غربی هستیم

معتمدیان از تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در سه فصل پیاپی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: گام‌های بلندی در راستای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم برداشته شده و زمینه سرمایه گذاری‌های جدید در آذربایجان غربی فراهم است.

وی با تاکید بر حمایت مالی و همکاری دستگاه‌های دولتی با دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها اولویت‌های آذربایجان غربی برای سرمایه گذاری و توسعه را شناسایی و معرفی کنند.

معتمدیان تاثیر دانشگاه‌ها در رونق تولید و توسعه استان را بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه‌ها در راستای احیای واحدهای نیمه فعال و راکد طرح و برنامه ارائه دهند.

استاندار آذربایجان غربی، معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرد و ادامه داد: پیگیر تامین زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری برای استفاده از ظرفیت حوزه معادن آذربایجان غربی هستیم و دانشگاه‌ها در این زمینه می‌توانند راهنمای ما باشند.

آماده تشکیل کمیته‌ مشترک با دانشگاه برای فعال‌سازی حوزه اقتصاد آذربایجان غربی هستیم

معتمدیان در خصوص دریاچه ارومیه هم تاکید کرد: از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرده و از طرح‌های جدید در این حوزه استقبال می‌کنیم.

وی فراهم بودن زیرساخت‌های توسعه در استان را یادآور شد و گفت: از ظرفیت‌های ملی و استانی برای جبران عقب افتادگی‌های چند دهه گذشته استفاده می‌کنیم که در این راستا، سفرهای رییس جمهور و وزرای دولت، برکات بسیاری برای توسعه آذربایجان غربی بدنبال داشته است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور در تمامی شهرستان‌های استان و برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه با محوریت شهرستان‌ها، یاداور شد: در سفرهای شهرستانی مشکلات و اولویت‌های توسعه هر منطقه به صورت میدانی شناسایی و وظایف دستگاه‌ها تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران دانشگاه‌های آذربایجان غربی هم به بیان دغدغه‌های خود در راستای توسعه استان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha